Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Śmierć Anglika
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W przeddzień Bożego Narodzenia samotny Anglik zostaje znaleziony martwy we własnym mieszkaniu w sercu Florencji. Odkrycie tego morderstwa przypada na barki sierżanta Guarnacci, który tego dnia pełni dyżur, choć wbrew sobie powinien raczej zająć się własnym zdrowiem, a myślami jest już w rodzinnym domu na Sycylii. Jednak czy uda mu się rozwikłać tę zagadkę z pomocą młodego karabiniera Bacciego oraz dwóch agentów Scotland Yardu? Dlaczego tajemnicza śmierć tego Anglika budzi zainteresowanie brytyjskich śledczych?
Autorka Magdalen Nabb miała w swoim życiu zbyt wiele spotkań z utratą. Straciła ojca w wieku siedmiu lat, a jej matka zmarła sześć lat później. Tragedia nie opuściła jej, gdyż doświadczyła także żałoby po śmierci wuja zaledwie dwa tygodnie po tym, jak wraz z osieroconą rodzeństwem zamieszkała z ciotką. Los nie był łaskawy, gdyż wychodząc za mąż za lokalnego rzeźnika w Manchesterze, nie zaznała trwałego szczęścia. W 1975 r. jako młoda rozwódka, Magdalen zdecydowała się na odważny krok i przeniosła się do Florencji z małym synem, mimo że nie mówiła w języku włoskim i była pozbawiona wsparcia przyjaciół.
Przez lata Magdalen Nabb poświęcała się zarówno sztuce ceramiki, w szczególności toskańskiej majoliki, jak i ludziom, którzy pełnili inspirację do jej literackiej twórczości. Tak narodziła się postać sierżanta Guarnacci oraz jego młodego asystenta Bacciego, opartych na bywalcach pewnej trattorii w Montelupo Fiorentino. Z kolei wspomnienia zaprzyjaźnionego oficera z komendy przy Borgo Ognissanti stały się inspiracją dla tragicznym postaci kapitana, która przewija się w jej książkach.
Książki Nabba, poczynając od "Śmierci Anglika" aż po "Vita Nuova", cechują się przede wszystkim głębokimi, pełnymi zrozumienia portretami Florencji i jej mieszkańców, odważnie nawiązując do głównych zasad włoskiego neorealizmu oraz prozy Simenona. Belgijski mistrz kryminału uznał twórczość Nabba za kontynuację jego spuścizny, podtrzymującą specyficzny styl, mniej powszechny w angielskiej literaturze detektywistycznej. Niestety, przedwczesna śmierć w wieku 60 lat przerwała jej literacką podróż, zostawiając jednak znaczący dorobek – zarówno kryminałów, jak i książek dla dzieci. Poprzez tłumaczenie "Śmierci Anglika" polscy czytelnicy mogą zanurzyć się w nastrojowy świat florenckich sekretów, z nadzieją na odkrycie bogactwa emocji aż po odkrycie jej najnowszych dzieł.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W przeddzień Bożego Narodzenia samotny Anglik zostaje znaleziony martwy we własnym mieszkaniu w sercu Florencji. Odkrycie tego morderstwa przypada na barki sierżanta Guarnacci, który tego dnia pełni dyżur, choć wbrew sobie powinien raczej zająć się własnym zdrowiem, a myślami jest już w rodzinnym domu na Sycylii. Jednak czy uda mu się rozwikłać tę zagadkę z pomocą młodego karabiniera Bacciego oraz dwóch agentów Scotland Yardu? Dlaczego tajemnicza śmierć tego Anglika budzi zainteresowanie brytyjskich śledczych?
Autorka Magdalen Nabb miała w swoim życiu zbyt wiele spotkań z utratą. Straciła ojca w wieku siedmiu lat, a jej matka zmarła sześć lat później. Tragedia nie opuściła jej, gdyż doświadczyła także żałoby po śmierci wuja zaledwie dwa tygodnie po tym, jak wraz z osieroconą rodzeństwem zamieszkała z ciotką. Los nie był łaskawy, gdyż wychodząc za mąż za lokalnego rzeźnika w Manchesterze, nie zaznała trwałego szczęścia. W 1975 r. jako młoda rozwódka, Magdalen zdecydowała się na odważny krok i przeniosła się do Florencji z małym synem, mimo że nie mówiła w języku włoskim i była pozbawiona wsparcia przyjaciół.
Przez lata Magdalen Nabb poświęcała się zarówno sztuce ceramiki, w szczególności toskańskiej majoliki, jak i ludziom, którzy pełnili inspirację do jej literackiej twórczości. Tak narodziła się postać sierżanta Guarnacci oraz jego młodego asystenta Bacciego, opartych na bywalcach pewnej trattorii w Montelupo Fiorentino. Z kolei wspomnienia zaprzyjaźnionego oficera z komendy przy Borgo Ognissanti stały się inspiracją dla tragicznym postaci kapitana, która przewija się w jej książkach.
Książki Nabba, poczynając od "Śmierci Anglika" aż po "Vita Nuova", cechują się przede wszystkim głębokimi, pełnymi zrozumienia portretami Florencji i jej mieszkańców, odważnie nawiązując do głównych zasad włoskiego neorealizmu oraz prozy Simenona. Belgijski mistrz kryminału uznał twórczość Nabba za kontynuację jego spuścizny, podtrzymującą specyficzny styl, mniej powszechny w angielskiej literaturze detektywistycznej. Niestety, przedwczesna śmierć w wieku 60 lat przerwała jej literacką podróż, zostawiając jednak znaczący dorobek – zarówno kryminałów, jak i książek dla dzieci. Poprzez tłumaczenie "Śmierci Anglika" polscy czytelnicy mogą zanurzyć się w nastrojowy świat florenckich sekretów, z nadzieją na odkrycie bogactwa emocji aż po odkrycie jej najnowszych dzieł.
