Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Reforma szkolnictwa wyższego w Polsce w debacie publicznej
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka analizuje proces reformy szkolnictwa wyższego w Polsce w latach 1990-2015, koncentrując się na towarzyszącej mu debacie publicznej. Praca łączy socjologiczną analizę tej debaty z inspiracjami z zakresu studiów nad dyskursem publicznym oraz polityką publiczną, uwzględniając także procesy deliberacyjne. Dzięki temu możliwe jest zidentyfikowanie kluczowych uwarunkowań reform: ideologicznych, instytucjonalnych oraz związanych bezpośrednio z polityką publiczną.
Autorka poddaje szczegółowej analizie trzy aspekty debaty wokół reformy uniwersytetów: wymiar naukowy i akademicki, który opiera się na analizie treści tekstów naukowych; wymiar rządowy, obejmujący strategie i ustawodawstwo, z uwzględnieniem analizy dokumentów strategicznych i aktów prawnych; oraz wymiar publicystyczny, skupiający się na treściach artykułów z gazet i czasopism. To holistyczne podejście pozwala ukazać różnorodne funkcje, jakie pełnią poszczególne aspekty debaty publicznej.
Zwieńczeniem analizy jest przedstawienie reformy szkolnictwa wyższego w dwóch kontekstach: merytorycznym, obejmującym treść reform, oraz formalnym, czyli techniki ich wprowadzania. Autorka podkreśla, że sukces reformy szkolnictwa wyższego zależy od połączenia koncepcji merytorycznych reform z umiejętnością decydentów do ich przygotowania oraz wdrożenia.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka analizuje proces reformy szkolnictwa wyższego w Polsce w latach 1990-2015, koncentrując się na towarzyszącej mu debacie publicznej. Praca łączy socjologiczną analizę tej debaty z inspiracjami z zakresu studiów nad dyskursem publicznym oraz polityką publiczną, uwzględniając także procesy deliberacyjne. Dzięki temu możliwe jest zidentyfikowanie kluczowych uwarunkowań reform: ideologicznych, instytucjonalnych oraz związanych bezpośrednio z polityką publiczną.
Autorka poddaje szczegółowej analizie trzy aspekty debaty wokół reformy uniwersytetów: wymiar naukowy i akademicki, który opiera się na analizie treści tekstów naukowych; wymiar rządowy, obejmujący strategie i ustawodawstwo, z uwzględnieniem analizy dokumentów strategicznych i aktów prawnych; oraz wymiar publicystyczny, skupiający się na treściach artykułów z gazet i czasopism. To holistyczne podejście pozwala ukazać różnorodne funkcje, jakie pełnią poszczególne aspekty debaty publicznej.
Zwieńczeniem analizy jest przedstawienie reformy szkolnictwa wyższego w dwóch kontekstach: merytorycznym, obejmującym treść reform, oraz formalnym, czyli techniki ich wprowadzania. Autorka podkreśla, że sukces reformy szkolnictwa wyższego zależy od połączenia koncepcji merytorycznych reform z umiejętnością decydentów do ich przygotowania oraz wdrożenia.
