Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Przemiany syntez niemożliwych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka "Przemiany syntez niemożliwych. W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania" wnika w zawiłości współczesnych narracji historycznych stosowanych w edukacji wyższej. Prowadzone badania mają trzy główne cele: najpierw przedstawiają charakterystykę narracji historycznej w kontekście pedagogiki, następnie ukazują ewolucje tej narracji, aż po dialog z XX-wiecznymi zmianami w teorii historiografii, szczególnie w odniesieniu do tzw. "ethical turn". Praca podkreśla znaczenie narracji w podręcznikach akademickich, pokazując je nie tylko jako zbiory faktów, ale także teksty o unikalnej terminologii, argumentacji i wartościach. W analizie korzysta się z koncepcji Barbary Skargi, zaprezentowanej w "Granicach historyczności", która proponuje cztery warstwy znaczeniowe tekstu: problematykę, kategorie, reguły sensu i epistemę. Każdy podręcznik jest rozpatrywany w tych kategoriach. Najwięcej uwagi poświęcono regułom sensu, analizowanym poprzez koncepcję tropologiczną historiografii Haydena White'a. Te analizy pozwalają zauważyć rozwój podręcznikowej historiografii wychowania od okresu międzywojennego do teraźniejszości, pokazując zmiany lub ich brak w narracjach w kontekście nowoczesnej teorii historiografii.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka "Przemiany syntez niemożliwych. W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania" wnika w zawiłości współczesnych narracji historycznych stosowanych w edukacji wyższej. Prowadzone badania mają trzy główne cele: najpierw przedstawiają charakterystykę narracji historycznej w kontekście pedagogiki, następnie ukazują ewolucje tej narracji, aż po dialog z XX-wiecznymi zmianami w teorii historiografii, szczególnie w odniesieniu do tzw. "ethical turn". Praca podkreśla znaczenie narracji w podręcznikach akademickich, pokazując je nie tylko jako zbiory faktów, ale także teksty o unikalnej terminologii, argumentacji i wartościach. W analizie korzysta się z koncepcji Barbary Skargi, zaprezentowanej w "Granicach historyczności", która proponuje cztery warstwy znaczeniowe tekstu: problematykę, kategorie, reguły sensu i epistemę. Każdy podręcznik jest rozpatrywany w tych kategoriach. Najwięcej uwagi poświęcono regułom sensu, analizowanym poprzez koncepcję tropologiczną historiografii Haydena White'a. Te analizy pozwalają zauważyć rozwój podręcznikowej historiografii wychowania od okresu międzywojennego do teraźniejszości, pokazując zmiany lub ich brak w narracjach w kontekście nowoczesnej teorii historiografii.
