Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Pomiędzy płótnem a ekranem. Inspiracje twórczością
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka przedstawia wpływ twórczości Goi y Lucientes na hiszpańskie kino, analizując 81 filmów z lat 1926-2011, z których jedynie 14 były dostępne w polskiej dystrybucji. Dominują tu filmy fabularne, jednak poruszane są także dokumenty, seriale telewizyjne i animacje. Głównym celem pracy jest zbadanie, jak zmieniało się postrzeganie Goi w Hiszpanii na przestrzeni różnych epok oraz jak dzięki kinu stał się on symbolem hiszpańskiej kultury. W porównaniu do poprzednich badań, publikacja ta jako pierwsza podejmuje próbę tak szerokiego ujęcia tematu. Zastosowane metody badawcze wpisują się w dziedzinę komparatystyki kulturowej i badań nad intertekstualnością filmów. Analiza porównawcza obejmuje obszary kina i malarstwa, koncentrując się zarówno na aspektach znaczeniowych, osadzonych w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych, jak i na strukturze estetycznej dzieł.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka przedstawia wpływ twórczości Goi y Lucientes na hiszpańskie kino, analizując 81 filmów z lat 1926-2011, z których jedynie 14 były dostępne w polskiej dystrybucji. Dominują tu filmy fabularne, jednak poruszane są także dokumenty, seriale telewizyjne i animacje. Głównym celem pracy jest zbadanie, jak zmieniało się postrzeganie Goi w Hiszpanii na przestrzeni różnych epok oraz jak dzięki kinu stał się on symbolem hiszpańskiej kultury. W porównaniu do poprzednich badań, publikacja ta jako pierwsza podejmuje próbę tak szerokiego ujęcia tematu. Zastosowane metody badawcze wpisują się w dziedzinę komparatystyki kulturowej i badań nad intertekstualnością filmów. Analiza porównawcza obejmuje obszary kina i malarstwa, koncentrując się zarówno na aspektach znaczeniowych, osadzonych w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych, jak i na strukturze estetycznej dzieł.
