Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka skupia się na filmowych kontaktach między kinematografiami Polski, Czech i Słowacji, przedstawiając bogactwo współpracy i wspólnych projektów. Autorzy, będący zarówno filmoznawcami, jak i bohemistami z różnych krajów, analizują aspekty współpracy instytucjonalnej, historię poszczególnych wspólnych przedsięwzięć, a także kwestie związane z adaptacją, edukacją filmową oraz przedstawieniem służb specjalnych w kinie.
Publikacja, choć naukowa, jest przystępna również dla szerokiego grona czytelników niezajmujących się na co dzień stosunkami między tymi krajami. Stanowi ona pierwszą monografię koncentrującą się na filmowych relacjach polsko-słowacko-czeskich, wypełniając tym samym lukę w istniejącej literaturze, w której zagadnienie to było dotychczas podejmowane jedynie pobieżnie. Książka omawia zarówno oficjalną współpracę międzynarodową, jak i pojedyncze filmy, odnosi się do czasów przedwojennych, okresu socjalistycznego oraz po roku 1989, co czyni ją kompleksowym opracowaniem tematu.
Przy okazji analizy filmów, autorzy ukazują również aspekty współpracy politycznej i artystycznej, zwracając uwagę na kontekst kulturowy. Dzięki temu książka ma charakter nie tylko filmoznawczy, ale również politologiczny i kulturoznawczy, co podkreślają recenzenci, w tym prof. dr hab. Piotr Zwierzchowski z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka skupia się na filmowych kontaktach między kinematografiami Polski, Czech i Słowacji, przedstawiając bogactwo współpracy i wspólnych projektów. Autorzy, będący zarówno filmoznawcami, jak i bohemistami z różnych krajów, analizują aspekty współpracy instytucjonalnej, historię poszczególnych wspólnych przedsięwzięć, a także kwestie związane z adaptacją, edukacją filmową oraz przedstawieniem służb specjalnych w kinie.
Publikacja, choć naukowa, jest przystępna również dla szerokiego grona czytelników niezajmujących się na co dzień stosunkami między tymi krajami. Stanowi ona pierwszą monografię koncentrującą się na filmowych relacjach polsko-słowacko-czeskich, wypełniając tym samym lukę w istniejącej literaturze, w której zagadnienie to było dotychczas podejmowane jedynie pobieżnie. Książka omawia zarówno oficjalną współpracę międzynarodową, jak i pojedyncze filmy, odnosi się do czasów przedwojennych, okresu socjalistycznego oraz po roku 1989, co czyni ją kompleksowym opracowaniem tematu.
Przy okazji analizy filmów, autorzy ukazują również aspekty współpracy politycznej i artystycznej, zwracając uwagę na kontekst kulturowy. Dzięki temu książka ma charakter nie tylko filmoznawczy, ale również politologiczny i kulturoznawczy, co podkreślają recenzenci, w tym prof. dr hab. Piotr Zwierzchowski z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
