Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Polemira. Niesłusznie zapomniana
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Maria Jehanne Wielopolska (1882–1940) była pisarką, która zyskała przydomki takie jak "czerwona hrabina" i "arcywarchoł w spódnicy", a swoją szczerością oraz kontrowersyjnymi poglądami zasłużyła także na miano "zażartej piłsudczycy". Jej dokonania literackie, w tym znane dzieła jak "Pani El", "Faunessy", "Femina" i "Kryjaki", przeszły w cień, gdy z dziennikarki stała się toksyczną postacią publiczną. Wielopolska w okresie Dwudziestolecia była postacią wzbudzającą skrajne emocje - pojawiała się w satyrycznych karykaturach i noworocznych szopkach, prowokując zarówno elity, jak i Kościół swoją bezkompromisowością i nieustępliwością. Mimo że po wojnie jej postać została zapomniana, ponownie odkrywana jest jej rola w kształtowaniu feminizmu w polskiej kultury, na równi z Zofią Nałkowską. Hanna Faryna-Paszkiewicz, uznana historyczka sztuki, nie koncentruje się na analizie jej dzieł, lecz poprzez badania archiwalne przedstawia fascynującą i pełną sprzeczności osobowość Marii Jehanne, wydobywając ją z zapomnienia.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Maria Jehanne Wielopolska (1882–1940) była pisarką, która zyskała przydomki takie jak "czerwona hrabina" i "arcywarchoł w spódnicy", a swoją szczerością oraz kontrowersyjnymi poglądami zasłużyła także na miano "zażartej piłsudczycy". Jej dokonania literackie, w tym znane dzieła jak "Pani El", "Faunessy", "Femina" i "Kryjaki", przeszły w cień, gdy z dziennikarki stała się toksyczną postacią publiczną. Wielopolska w okresie Dwudziestolecia była postacią wzbudzającą skrajne emocje - pojawiała się w satyrycznych karykaturach i noworocznych szopkach, prowokując zarówno elity, jak i Kościół swoją bezkompromisowością i nieustępliwością. Mimo że po wojnie jej postać została zapomniana, ponownie odkrywana jest jej rola w kształtowaniu feminizmu w polskiej kultury, na równi z Zofią Nałkowską. Hanna Faryna-Paszkiewicz, uznana historyczka sztuki, nie koncentruje się na analizie jej dzieł, lecz poprzez badania archiwalne przedstawia fascynującą i pełną sprzeczności osobowość Marii Jehanne, wydobywając ją z zapomnienia.
