Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Podstawy badań jakościowych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W ostatnim czasie w obszarze nauk o zarządzaniu, zarówno w Polsce, jak i na świecie, zauważalny jest rosnący nacisk na wykorzystanie metod jakościowych. Naukowcy coraz częściej dochodzą do wniosku, że dynamiczny i złożony charakter współczesnego świata wymaga wyjścia poza tradycyjne teorie oraz hipotezy. Badania jakościowe, dzięki swojej elastyczności, stają się narzędziem nieocenionym w analizie zmieniających się i subiektywnych aspektów rzeczywistości. Choć w niektórych kręgach badania te nadal ustępują pola badaniom ilościowym, to ich uznanie systematycznie rośnie. Mimo to, wiele mitów wciąż wpływa na zaniżoną percepcję wartości badań jakościowych. Celem tej publikacji jest zmiana tego stanu rzeczy poprzez popularyzację wiedzy na temat badań jakościowych i doskonalenie ich praktyki.
Książka zawiera siedem rozdziałów, które kompleksowo prezentują główne aspekty badań jakościowych. Autorzy prowadzą czytelnika przez cały proces badawczy, począwszy od identyfikacji obszaru badawczego i zaplanowania całego przedsięwzięcia, przez wybór odpowiedniej metodologii, dobór próby, aż po zbieranie i analizę danych, interpretację wyników oraz ocenę jakości badania. Pierwszy rozdział koncentruje się na przydatności metod jakościowych w naukach o zarządzaniu. Kolejny część przybliża cztery powszechnie stosowane podejścia: teorię ugruntowaną, studium przypadku, etnografię i badania w działaniu. Trzeci rozdział omawia kwestię wyboru próby badawczej, a czwarty skupia się na metodach zbierania danych. Analiza danych empirycznych jest tematem piątego rozdziału, którego wyniki są następnie interpretowane, teoretyzowane i prezentowane w szóstej części książki. Ostatecznie, siódmy rozdział poświęcono refleksji nad oceną przeprowadzonych badań jakościowych.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W ostatnim czasie w obszarze nauk o zarządzaniu, zarówno w Polsce, jak i na świecie, zauważalny jest rosnący nacisk na wykorzystanie metod jakościowych. Naukowcy coraz częściej dochodzą do wniosku, że dynamiczny i złożony charakter współczesnego świata wymaga wyjścia poza tradycyjne teorie oraz hipotezy. Badania jakościowe, dzięki swojej elastyczności, stają się narzędziem nieocenionym w analizie zmieniających się i subiektywnych aspektów rzeczywistości. Choć w niektórych kręgach badania te nadal ustępują pola badaniom ilościowym, to ich uznanie systematycznie rośnie. Mimo to, wiele mitów wciąż wpływa na zaniżoną percepcję wartości badań jakościowych. Celem tej publikacji jest zmiana tego stanu rzeczy poprzez popularyzację wiedzy na temat badań jakościowych i doskonalenie ich praktyki.
Książka zawiera siedem rozdziałów, które kompleksowo prezentują główne aspekty badań jakościowych. Autorzy prowadzą czytelnika przez cały proces badawczy, począwszy od identyfikacji obszaru badawczego i zaplanowania całego przedsięwzięcia, przez wybór odpowiedniej metodologii, dobór próby, aż po zbieranie i analizę danych, interpretację wyników oraz ocenę jakości badania. Pierwszy rozdział koncentruje się na przydatności metod jakościowych w naukach o zarządzaniu. Kolejny część przybliża cztery powszechnie stosowane podejścia: teorię ugruntowaną, studium przypadku, etnografię i badania w działaniu. Trzeci rozdział omawia kwestię wyboru próby badawczej, a czwarty skupia się na metodach zbierania danych. Analiza danych empirycznych jest tematem piątego rozdziału, którego wyniki są następnie interpretowane, teoretyzowane i prezentowane w szóstej części książki. Ostatecznie, siódmy rozdział poświęcono refleksji nad oceną przeprowadzonych badań jakościowych.
