Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Podmiot i dyskurs w świetle myśli wybranych przedstawicieli poststrukturalizmu francuskiego
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Ta książka podejmuje próbę zrozumienia poststrukturalizmu, skupiając się na teorii podmiotu wyłaniającej się z prac Jacquesa Lacana, Michela Foucaulta i Jacquesa Derridy. Szczególną uwagę poświęca historycznemu znaczeniu i roli Lacana w tym kontekście, często pomijanemu w Polsce, oraz analizuje relacje między wymienionymi myślicielami. Jednym z kluczowych zagadnień jest koncepcja podmiotu – autora, człowieka, który, mimo zapowiedzi „śmierci” podmiotu w teoriach francuskich filozofów na rzecz tekstu i dyskursu, przetrwał i pozostaje aktywny. To etyczne działanie, a nie jedynie samoświadomość (Cogito), jest podstawowym czynnikiem odróżniającym teorię poststrukturalistyczną, czyniąc ją zarówno nowatorską, jak i spójną.
Złożoność teorii podmiotu w poststrukturalizmie polega na trudności przekazania jej w formie językowej, gdyż koncepcje te uwydatniają różnicę między aktem a treścią wypowiedzi. Życie językowe, którego doświadczamy, komplikuje dokładne ujęcie teorii podmiotu piszącego i mówiącego. Podmiot wypowiedzi, czyli „ja” myślące, ujawnia się w treściach swych wypowiedzi, ale oddzielony jest przepaścią od „ja” działającego – etycznego, czynnego uczestnika konwersacji i interpretatora. Poststrukturalizm interesuje się podmiotem działania, który podejmuje decyzje i bierze za nie odpowiedzialność. W związku z tym, co mówimy, nie nadąża za faktem, że mówimy, a sam fakt mówienia jest zawsze nierozerwalnie związany z etyką podmiotu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Ta książka podejmuje próbę zrozumienia poststrukturalizmu, skupiając się na teorii podmiotu wyłaniającej się z prac Jacquesa Lacana, Michela Foucaulta i Jacquesa Derridy. Szczególną uwagę poświęca historycznemu znaczeniu i roli Lacana w tym kontekście, często pomijanemu w Polsce, oraz analizuje relacje między wymienionymi myślicielami. Jednym z kluczowych zagadnień jest koncepcja podmiotu – autora, człowieka, który, mimo zapowiedzi „śmierci” podmiotu w teoriach francuskich filozofów na rzecz tekstu i dyskursu, przetrwał i pozostaje aktywny. To etyczne działanie, a nie jedynie samoświadomość (Cogito), jest podstawowym czynnikiem odróżniającym teorię poststrukturalistyczną, czyniąc ją zarówno nowatorską, jak i spójną.
Złożoność teorii podmiotu w poststrukturalizmie polega na trudności przekazania jej w formie językowej, gdyż koncepcje te uwydatniają różnicę między aktem a treścią wypowiedzi. Życie językowe, którego doświadczamy, komplikuje dokładne ujęcie teorii podmiotu piszącego i mówiącego. Podmiot wypowiedzi, czyli „ja” myślące, ujawnia się w treściach swych wypowiedzi, ale oddzielony jest przepaścią od „ja” działającego – etycznego, czynnego uczestnika konwersacji i interpretatora. Poststrukturalizm interesuje się podmiotem działania, który podejmuje decyzje i bierze za nie odpowiedzialność. W związku z tym, co mówimy, nie nadąża za faktem, że mówimy, a sam fakt mówienia jest zawsze nierozerwalnie związany z etyką podmiotu.
