Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Pedagogika seksualna a etyka
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka, będąca refleksją filozoficzną i metafilozoficzną w dziedzinie etyki, jednocześnie ma wymiar pedagogiczny, gdyż kwestia moralności związana jest z procesem wychowania i kształtowania człowieka poprzez rozwijanie cnót moralnych. Autor porównuje tradycyjny model pedagogiki, inspirowany myślą Arystotelesa, Tomasza z Akwinu i Karola Wojtyły, który postrzegany jest jako nauka o pełnym rozwoju człowieczeństwa, z nowożytnymi i współczesnymi interpretacjami etyki. Współczesna etyka często różni się od klasycznej, w tym poprzez odbijające się w niej idee hedonizmu, jak u J. Lockea czy J. J. Rousseau, lub podejście odrzucające realizm moralny, jak u I. Kanta i J. F. Herbarta.
Autor przeprowadza również analizę filozoficzną etyki i koncepcji pedagogicznych postmodernizmu, m.in. R. Rortyego i Z. Baumana, a także bada etykę dyskursywną J. Habermasa oraz neuroetykę. Nowożytne interpretacje etyczne bywają redukcyjne, traktując dobro moralne jako dobro przyjemne lub poddając je własnemu rozumowi w poszukiwaniu autonomii, prowadząc do zanikania granic między dobrem a złem. W kontekście ponowoczesnym te nurty doprowadziły do instrumentalizacji człowieka, w tym w zakresie płciowości, co wpisuje się w szerszy program naukowy oparty na wynikach nauk szczegółowych, takich jak medycyna czy biologia. W odpowiedzi na to, Autor analizuje obecne zjawisko medykalizacji i psychiatryzacji problemów pedagogicznych i moralnych, wskazując, jak te procesy mogą zakłócać rozwój moralny człowieka.
Praca wpisuje się w tradycję Lubelskiej Szkoły Filozoficznej, której celem jest podkreślenie związku między pedagogiką, etyką a antropologią filozoficzną. Według Autora etyka i pedagogika, jako teorie działania moralnego i wychowania, wymagają oparcia na pełnej prawdzie o człowieku jako osobie. Książka stosuje tę tezę do wyzwań współczesnej pedagogiki, proponując klasyczne rozwiązania w kwestiach tożsamości seksualnej. Tym samym monografia wnosi istotny wkład naukowy w aplikację etyki klasycznej do rozwiązywania obecnych problemów społecznych i kulturowych.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka, będąca refleksją filozoficzną i metafilozoficzną w dziedzinie etyki, jednocześnie ma wymiar pedagogiczny, gdyż kwestia moralności związana jest z procesem wychowania i kształtowania człowieka poprzez rozwijanie cnót moralnych. Autor porównuje tradycyjny model pedagogiki, inspirowany myślą Arystotelesa, Tomasza z Akwinu i Karola Wojtyły, który postrzegany jest jako nauka o pełnym rozwoju człowieczeństwa, z nowożytnymi i współczesnymi interpretacjami etyki. Współczesna etyka często różni się od klasycznej, w tym poprzez odbijające się w niej idee hedonizmu, jak u J. Lockea czy J. J. Rousseau, lub podejście odrzucające realizm moralny, jak u I. Kanta i J. F. Herbarta.
Autor przeprowadza również analizę filozoficzną etyki i koncepcji pedagogicznych postmodernizmu, m.in. R. Rortyego i Z. Baumana, a także bada etykę dyskursywną J. Habermasa oraz neuroetykę. Nowożytne interpretacje etyczne bywają redukcyjne, traktując dobro moralne jako dobro przyjemne lub poddając je własnemu rozumowi w poszukiwaniu autonomii, prowadząc do zanikania granic między dobrem a złem. W kontekście ponowoczesnym te nurty doprowadziły do instrumentalizacji człowieka, w tym w zakresie płciowości, co wpisuje się w szerszy program naukowy oparty na wynikach nauk szczegółowych, takich jak medycyna czy biologia. W odpowiedzi na to, Autor analizuje obecne zjawisko medykalizacji i psychiatryzacji problemów pedagogicznych i moralnych, wskazując, jak te procesy mogą zakłócać rozwój moralny człowieka.
Praca wpisuje się w tradycję Lubelskiej Szkoły Filozoficznej, której celem jest podkreślenie związku między pedagogiką, etyką a antropologią filozoficzną. Według Autora etyka i pedagogika, jako teorie działania moralnego i wychowania, wymagają oparcia na pełnej prawdzie o człowieku jako osobie. Książka stosuje tę tezę do wyzwań współczesnej pedagogiki, proponując klasyczne rozwiązania w kwestiach tożsamości seksualnej. Tym samym monografia wnosi istotny wkład naukowy w aplikację etyki klasycznej do rozwiązywania obecnych problemów społecznych i kulturowych.
