Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Orientalizm
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Edward W. Said w swoim przełomowym dziele analizuje sposób, w jaki kultura zachodnia postrzegała Wschód, podważając wiele zakorzenionych mitów o Orientie. Jego książka ujawnia, jak orientalizm, jako koncepcja stworzona przez Europę, na niezrozumienie i zniekształcenie wizerunku tych regionów, w szczególności islamu, mając swoje źródła w literaturze i filozofii. Said przygląda się pracom takich twórców jak Homer, Nerval, Flaubert, Chateaubriand i Kipling, wskazując, że ich teksty odcisnęły piętno na romantycznym, lecz niekoniecznie prawdziwym, wyobrażeniu Orientu. W swojej analizie Said, korzystając z doświadczeń jako palestyński Arab mieszkający na Zachodzie, bada, jak bardzo te przekonania są odzwierciedleniem europejskiego imperializmu i rasizmu. Jego książka, opisując tok myśli Zachodu w stosunku do arabskiego świata, prowokuje do refleksji nad kulturowymi uprzedzeniami i błędnymi stereotypami, które powstały na przestrzeni wieków. „The New York Times” opisuje tę pracę jako wybitną i niezwykle angażującą, podczas gdy „The Observer” chwali jej wyważoną, lecz prowokacyjną perspektywę, która niewątpliwie rzuca nowe światło na europejskie postrzeganie Arabów.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Edward W. Said w swoim przełomowym dziele analizuje sposób, w jaki kultura zachodnia postrzegała Wschód, podważając wiele zakorzenionych mitów o Orientie. Jego książka ujawnia, jak orientalizm, jako koncepcja stworzona przez Europę, na niezrozumienie i zniekształcenie wizerunku tych regionów, w szczególności islamu, mając swoje źródła w literaturze i filozofii. Said przygląda się pracom takich twórców jak Homer, Nerval, Flaubert, Chateaubriand i Kipling, wskazując, że ich teksty odcisnęły piętno na romantycznym, lecz niekoniecznie prawdziwym, wyobrażeniu Orientu. W swojej analizie Said, korzystając z doświadczeń jako palestyński Arab mieszkający na Zachodzie, bada, jak bardzo te przekonania są odzwierciedleniem europejskiego imperializmu i rasizmu. Jego książka, opisując tok myśli Zachodu w stosunku do arabskiego świata, prowokuje do refleksji nad kulturowymi uprzedzeniami i błędnymi stereotypami, które powstały na przestrzeni wieków. „The New York Times” opisuje tę pracę jako wybitną i niezwykle angażującą, podczas gdy „The Observer” chwali jej wyważoną, lecz prowokacyjną perspektywę, która niewątpliwie rzuca nowe światło na europejskie postrzeganie Arabów.
