Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Notatnik
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Wiersze autorstwa Jolanty Więcław, wzbogacone o ilustracje z Notatnika, przypominają mi tytuł jednego z najpiękniejszych opowiadań napisanych przez Jarosława Iwaszkiewicza. Na jego kartach znajdziemy młyny, takie jak te położone nad rzekami Kamienna i Lutynia, a także Młyn nad Utratą. Jeśli spojrzymy na Utratę nie tylko jako nazwę geograficzną, ale jako metaforę straty, odkryjemy, że zjawisko to staje się fundamentalnym elementem poezji Więcław. W pisarstwie Iwaszkiewicza woda staje się symbiotycznie związana z podświadomością, a analogicznie w wierszach Więcław woda jawi się jako źródło energii, która napędza młyn wypełniony słowami. To dzięki niej młyn rozkłada przepełnione smutkiem myśli, niczym ziarna, by uzyskać z nich duchowy pokarm. Strategiczne umiejscowienie młyna wysoko nad wodą symbolizuje możliwość zdobycia dystansu od traum: znikając w niebycie, podmiot liryczny odnajduje woda obmycie i poczucie utraty. Istnieje jednak nadzieja, że w przeciwieństwie do bohatera opowiadania Iwaszkiewicza, podmiot liryczny wypłynie z tego zanurzenia, przechodząc z nieistnienia ku istnieniu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Wiersze autorstwa Jolanty Więcław, wzbogacone o ilustracje z Notatnika, przypominają mi tytuł jednego z najpiękniejszych opowiadań napisanych przez Jarosława Iwaszkiewicza. Na jego kartach znajdziemy młyny, takie jak te położone nad rzekami Kamienna i Lutynia, a także Młyn nad Utratą. Jeśli spojrzymy na Utratę nie tylko jako nazwę geograficzną, ale jako metaforę straty, odkryjemy, że zjawisko to staje się fundamentalnym elementem poezji Więcław. W pisarstwie Iwaszkiewicza woda staje się symbiotycznie związana z podświadomością, a analogicznie w wierszach Więcław woda jawi się jako źródło energii, która napędza młyn wypełniony słowami. To dzięki niej młyn rozkłada przepełnione smutkiem myśli, niczym ziarna, by uzyskać z nich duchowy pokarm. Strategiczne umiejscowienie młyna wysoko nad wodą symbolizuje możliwość zdobycia dystansu od traum: znikając w niebycie, podmiot liryczny odnajduje woda obmycie i poczucie utraty. Istnieje jednak nadzieja, że w przeciwieństwie do bohatera opowiadania Iwaszkiewicza, podmiot liryczny wypłynie z tego zanurzenia, przechodząc z nieistnienia ku istnieniu.
