Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
(Nie)więdnące laury. Laudacja w perspektywie...
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Rozważania zawarte w omawianym tomie skupiają się na szeroko pojętej pochwalnej formie retorycznej, zarówno jako samodzielnej kategorii, jak i jako części bardziej złożonych dzieł artystycznych. Analizowane teksty zawierają różnorodne typy utworów z elementami pochwalnymi, w tym pochwały ironiczne, niejednoznaczne i koniunkturalne, które można postrzegać jako pochlebstwa. Poszczególne artykuły proponują refleksje nad różnorodnymi aspektami pochwały, takimi jak jej przedmioty, strategie, motywy oraz funkcje w kontekście historycznym i kulturowym. Przedstawiona chronologiczna rozpiętość tekstów umożliwia panoramiczne spojrzenie na pochwały w literaturze wielu epok i kultur. Dzięki temu czytelnik może skupić się na roli i znaczeniu tego typu wypowiedzi w różnych okresach historycznych, co prowadzi do głębszego zrozumienia społeczno-kulturowych funkcji lauracji. Ta analiza uświadamia także różnorodność problemów związanych z aktami chwalenia oraz świadczy o zmieniających się regułach komunikacji społecznej w różnych epokach, co jest istotne w kontekście codziennych interakcji. Publikacja ta znajduje swoje miejsce w szerokim kręgu profesjonalistów o zainteresowaniach humanistycznych, w tym nie tylko filologów, ale także osób spoza środowiska akademickiego.
Elwira Buszewicz jest profesorem Katedry Komparatystyki Literackiej na Wydziale Polonistyki UJ. Specjalizuje się w nowołacińskiej poezji renesansu i baroku, retoryce oraz przekładach tekstów średniowiecznych i wczesnonowożytnych. Jest autorką wielu publikacji, takich jak "Dawni mistrzowie" oraz "Dialogi z cieniami". Z kolei Iwona Puchalska, także związana z Katedrą Komparatystyki Literackiej UJ, bada operę, teatr muzyczny i muzyczną improwizację w kontekście literatury. Wśród jej dzieł można wymienić "Sztuka adaptacji" oraz "Improwizacja poetycka w kulturze polskiej XIX wieku".
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Rozważania zawarte w omawianym tomie skupiają się na szeroko pojętej pochwalnej formie retorycznej, zarówno jako samodzielnej kategorii, jak i jako części bardziej złożonych dzieł artystycznych. Analizowane teksty zawierają różnorodne typy utworów z elementami pochwalnymi, w tym pochwały ironiczne, niejednoznaczne i koniunkturalne, które można postrzegać jako pochlebstwa. Poszczególne artykuły proponują refleksje nad różnorodnymi aspektami pochwały, takimi jak jej przedmioty, strategie, motywy oraz funkcje w kontekście historycznym i kulturowym. Przedstawiona chronologiczna rozpiętość tekstów umożliwia panoramiczne spojrzenie na pochwały w literaturze wielu epok i kultur. Dzięki temu czytelnik może skupić się na roli i znaczeniu tego typu wypowiedzi w różnych okresach historycznych, co prowadzi do głębszego zrozumienia społeczno-kulturowych funkcji lauracji. Ta analiza uświadamia także różnorodność problemów związanych z aktami chwalenia oraz świadczy o zmieniających się regułach komunikacji społecznej w różnych epokach, co jest istotne w kontekście codziennych interakcji. Publikacja ta znajduje swoje miejsce w szerokim kręgu profesjonalistów o zainteresowaniach humanistycznych, w tym nie tylko filologów, ale także osób spoza środowiska akademickiego.
Elwira Buszewicz jest profesorem Katedry Komparatystyki Literackiej na Wydziale Polonistyki UJ. Specjalizuje się w nowołacińskiej poezji renesansu i baroku, retoryce oraz przekładach tekstów średniowiecznych i wczesnonowożytnych. Jest autorką wielu publikacji, takich jak "Dawni mistrzowie" oraz "Dialogi z cieniami". Z kolei Iwona Puchalska, także związana z Katedrą Komparatystyki Literackiej UJ, bada operę, teatr muzyczny i muzyczną improwizację w kontekście literatury. Wśród jej dzieł można wymienić "Sztuka adaptacji" oraz "Improwizacja poetycka w kulturze polskiej XIX wieku".
