Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Myślenie filozoficzne w edukacji religijnej
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Główny temat tej książki to debata, w której uczestniczył ks. Józef Tischner, konfrontujący się z reprezentantami polskiego nurtu tomizmu. Analizowana jest również szansa zastosowania tej dyskusji w badaniach z zakresu pedagogiki religijnej, z naciskiem na współczesne wyzwania, przed którymi staje edukacja religijna w polskich szkołach. Rozmowy te miały miejsce w Polsce w latach 70. XX wieku i angażowały wszystkie znaczące ówcześnie ośrodki filozoficzne.
W omawianym sporze poruszano temat struktury, formy oraz metod przekazywania chrześcijańskiego przesłania, które od wieków związane było z różnymi koncepcjami filozoficznymi. Św. Tomasz z Akwinu i jego filozofia stanowiły podstawę dla szkoły tomistycznej, która stała się jednym z punktów odniesienia w tej dyskusji. Debata rozpoczęła się od różnorodnej oceny wpływu filozoficznych tradycji na historyczną i współczesną myśl chrześcijańską. Po drugiej wojnie światowej pojawiały się licznie krytyczne analizy, które badały stosunki między filozofią a doktryną chrześcijańską. Na polskim gruncie różnice poglądów dotyczyły głównie interpretacji miejsca i roli tradycji tomistycznej w kontekście opisu Objawienia.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Główny temat tej książki to debata, w której uczestniczył ks. Józef Tischner, konfrontujący się z reprezentantami polskiego nurtu tomizmu. Analizowana jest również szansa zastosowania tej dyskusji w badaniach z zakresu pedagogiki religijnej, z naciskiem na współczesne wyzwania, przed którymi staje edukacja religijna w polskich szkołach. Rozmowy te miały miejsce w Polsce w latach 70. XX wieku i angażowały wszystkie znaczące ówcześnie ośrodki filozoficzne.
W omawianym sporze poruszano temat struktury, formy oraz metod przekazywania chrześcijańskiego przesłania, które od wieków związane było z różnymi koncepcjami filozoficznymi. Św. Tomasz z Akwinu i jego filozofia stanowiły podstawę dla szkoły tomistycznej, która stała się jednym z punktów odniesienia w tej dyskusji. Debata rozpoczęła się od różnorodnej oceny wpływu filozoficznych tradycji na historyczną i współczesną myśl chrześcijańską. Po drugiej wojnie światowej pojawiały się licznie krytyczne analizy, które badały stosunki między filozofią a doktryną chrześcijańską. Na polskim gruncie różnice poglądów dotyczyły głównie interpretacji miejsca i roli tradycji tomistycznej w kontekście opisu Objawienia.
