Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Litaniae de omnibus Sanctis
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Z kręgu śląskich jezuitów wywodzi się dzieło „Ltani de omnibus Sanctis pro diebus Rogationum” autorstwa Joannesa Fabera. Jest to kompozycja inspirowana tekstem Litanii do Wszystkich Świętych, choć traktuje go z dużą swobodą, co jest zgodne z praktyką liturgiczną. Charakterystyczny brak w tej litanii imion świętych typowych dla tradycji jezuickiej oraz tych, którzy cieszyli się lokalną czcią, można odczytać jako znak uniwersalistycznego podejścia. Takie podejście, równie typowe dla Towarzystwa Jezusowego, jak jego często wspominana strategia akomodacyjna, umożliwiało szeroką dystrybuowanie repertuaru oraz umacniało koncepcję jednolitej tradycji liturgicznej i muzycznej. Choć strategia akomodacyjna jezuitów miała na celu propagowanie twórczości autorów działających lokalnie i pozwalała na wykonywanie ich dzieł w różnych środowiskach, podejście uniwersalistyczne nadawało tym utworom globalne znaczenie, kluczowe w czasach misji prowadzonych przez jezuitów.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Z kręgu śląskich jezuitów wywodzi się dzieło „Ltani de omnibus Sanctis pro diebus Rogationum” autorstwa Joannesa Fabera. Jest to kompozycja inspirowana tekstem Litanii do Wszystkich Świętych, choć traktuje go z dużą swobodą, co jest zgodne z praktyką liturgiczną. Charakterystyczny brak w tej litanii imion świętych typowych dla tradycji jezuickiej oraz tych, którzy cieszyli się lokalną czcią, można odczytać jako znak uniwersalistycznego podejścia. Takie podejście, równie typowe dla Towarzystwa Jezusowego, jak jego często wspominana strategia akomodacyjna, umożliwiało szeroką dystrybuowanie repertuaru oraz umacniało koncepcję jednolitej tradycji liturgicznej i muzycznej. Choć strategia akomodacyjna jezuitów miała na celu propagowanie twórczości autorów działających lokalnie i pozwalała na wykonywanie ich dzieł w różnych środowiskach, podejście uniwersalistyczne nadawało tym utworom globalne znaczenie, kluczowe w czasach misji prowadzonych przez jezuitów.
