Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Sztuka i percepcja wzrokowa: psychologia twórczego oka
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka "Sztuka i percepcja wzrokowa" bada proces postrzegania z punktu widzenia psychologii, wyjaśniając, jak ludzkie oko organizuje bodźce wizualne, uwzględniając psychologiczne determinanty. Rudolf Arnheim zwraca uwagę na zjawisko, w którym cechy charakterystyczne dla pracy zarówno myślicieli, jak i artystów, można odnaleźć we wszystkich działaniach umysłowych. Psychologowie zaczynają zauważać, że te wspólne cechy nie są przypadkowe; wszelkie zdolności umysłu podlegają tym samym prawom, ponieważ zawsze funkcjonuje on jako zintegrowana całość. Każda forma percepcji nosi w sobie elementy myślenia, rozumowanie przekształca się w intuicję, a każda obserwacja prowadzi do odkrycia.
Arnheim również odniósł się do teorii przedstawionej przez Freuda w "Ego i Id", która sugeruje, że myślenie, poza świadomą pracą intelektualną, nie może funkcjonować w chaosie wizualnych doświadczeń. Arnheim wyraźnie wykazał, jak błędne było takie podejście, przedstawiając klarowną gramatykę form i ucząc, jak można ją właściwie interpretować. J. Fineberg podkreśla znaczenie tego odkrycia.
Dzieło Arnheima wyróżnia się przez swoją klarowność, bezpośredniość i elastyczny styl pisania, co jest dodatkowo wsparte przez liczne ilustracje, które w żadnym razie nie są zbędne, jak zauważa Journal of Aesthetics and Art Criticism.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka "Sztuka i percepcja wzrokowa" bada proces postrzegania z punktu widzenia psychologii, wyjaśniając, jak ludzkie oko organizuje bodźce wizualne, uwzględniając psychologiczne determinanty. Rudolf Arnheim zwraca uwagę na zjawisko, w którym cechy charakterystyczne dla pracy zarówno myślicieli, jak i artystów, można odnaleźć we wszystkich działaniach umysłowych. Psychologowie zaczynają zauważać, że te wspólne cechy nie są przypadkowe; wszelkie zdolności umysłu podlegają tym samym prawom, ponieważ zawsze funkcjonuje on jako zintegrowana całość. Każda forma percepcji nosi w sobie elementy myślenia, rozumowanie przekształca się w intuicję, a każda obserwacja prowadzi do odkrycia.
Arnheim również odniósł się do teorii przedstawionej przez Freuda w "Ego i Id", która sugeruje, że myślenie, poza świadomą pracą intelektualną, nie może funkcjonować w chaosie wizualnych doświadczeń. Arnheim wyraźnie wykazał, jak błędne było takie podejście, przedstawiając klarowną gramatykę form i ucząc, jak można ją właściwie interpretować. J. Fineberg podkreśla znaczenie tego odkrycia.
Dzieło Arnheima wyróżnia się przez swoją klarowność, bezpośredniość i elastyczny styl pisania, co jest dodatkowo wsparte przez liczne ilustracje, które w żadnym razie nie są zbędne, jak zauważa Journal of Aesthetics and Art Criticism.
