Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Szpetni czterdziestoletni
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Agnieszka Osiecka, jedna z najważniejszych postaci polskiej sceny artystycznej XX wieku, zabiera czytelników w podróż po Polsce lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych w swojej książce „Szpetni czterdziestoletni”. To nie tylko intymny zapis wspomnień, ale także fascynujący obraz epoki, w której wyrosła. Zbiór esejów, pełen zarówno ciepłych, nostalgicznych wspomnień, jak i gorzkich refleksji, przedstawia okres, w którym Osiecka formowała swoją tożsamość artystyczną i literacką, jak również postaci, które wpłynęły na kształtowanie polskiej kultury.
Jazz, film i Piwnica pod Baranami – serce artystycznego świata
„Szpetni czterdziestoletni” to swoisty przewodnik po artystycznym życiu Polski w okresie „odwilży” politycznej po 1956 roku. Osiecka, sama będąca jednym z symboli tej epoki, opisuje świat jazzowych koncertów, festiwali teatralnych i filmowych, który był tłem dla rodzących się legend kultury. Z pasją i humorem kreśli portrety tak wybitnych postaci, jak Zbigniew Cybulski, Marian Eile, Krzysztof Komeda, a także miejsca, które stały się kolebką dla polskiej sztuki – łódzka Filmówka czy legendarna Piwnica pod Baranami. Publikacja ta jest zatem nie tylko retrospektywnym spojrzeniem na artystyczne kręgi tamtego czasu, ale także świadectwem niezwykłej wrażliwości i ironii Osieckiej, która potrafiła dostrzec paradoksy i absurdy ówczesnej rzeczywistości.
Od młodości do stanu wojennego – zmieniający się świat w oczach Osieckiej
Agnieszka Osiecka skończyła pisać „Szpetnych czterdziestoletnich” na początku stanu wojennego, w kwietniu 1982 roku. Książka, która ukazała się trzy lata później w formie okrojonej przez cenzurę, była już wówczas zbiorem refleksji dojrzałej autorki. Wydanie współczesne, wzbogacone o usunięte wówczas fragmenty, pozwala jeszcze pełniej zrozumieć, jak wyglądała polska rzeczywistość z perspektywy kobiety, która znała ją od podszewki – jako artystka, działaczka, a także jako obserwatorka życia towarzyskiego i politycznego.
Uzupełnione wydanie – pełniejszy obraz Osieckiej i jej epoki
Obecne wydanie „Szpetnych czterdziestoletnich” jest nie tylko rozszerzoną wersją, wzbogaconą o wcześniej usunięte fragmenty, ale również zawiera unikatowe fotografie i rysunki, które pozwalają lepiej wczuć się w klimat opisywanej epoki. Osiecka nie tylko przywołuje wspomnienia, ale także proponuje swoisty komentarz do lat osiemdziesiątych, w których ukończyła książkę, nadając jej tym samym nowe, aktualne w tamtym czasie konteksty.
Książka „Szpetni czterdziestoletni” to prawdziwa perełka literatury wspomnieniowej. Dzieło Agnieszki Osieckiej to więcej niż podróż sentymentalna – to autentyczny portret Polski, która nieustannie się zmieniała, ale zawsze była pełna pasji i twórczego fermentu. To także okazja, aby poznać lepiej samą Osiecką – nie tylko jako autorkę znanych piosenek i tekstów, ale także jako bystrą obserwatorkę swojego pokolenia i czasów, w których przyszło jej żyć.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Agnieszka Osiecka, jedna z najważniejszych postaci polskiej sceny artystycznej XX wieku, zabiera czytelników w podróż po Polsce lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych w swojej książce „Szpetni czterdziestoletni”. To nie tylko intymny zapis wspomnień, ale także fascynujący obraz epoki, w której wyrosła. Zbiór esejów, pełen zarówno ciepłych, nostalgicznych wspomnień, jak i gorzkich refleksji, przedstawia okres, w którym Osiecka formowała swoją tożsamość artystyczną i literacką, jak również postaci, które wpłynęły na kształtowanie polskiej kultury.
Jazz, film i Piwnica pod Baranami – serce artystycznego świata
„Szpetni czterdziestoletni” to swoisty przewodnik po artystycznym życiu Polski w okresie „odwilży” politycznej po 1956 roku. Osiecka, sama będąca jednym z symboli tej epoki, opisuje świat jazzowych koncertów, festiwali teatralnych i filmowych, który był tłem dla rodzących się legend kultury. Z pasją i humorem kreśli portrety tak wybitnych postaci, jak Zbigniew Cybulski, Marian Eile, Krzysztof Komeda, a także miejsca, które stały się kolebką dla polskiej sztuki – łódzka Filmówka czy legendarna Piwnica pod Baranami. Publikacja ta jest zatem nie tylko retrospektywnym spojrzeniem na artystyczne kręgi tamtego czasu, ale także świadectwem niezwykłej wrażliwości i ironii Osieckiej, która potrafiła dostrzec paradoksy i absurdy ówczesnej rzeczywistości.
Od młodości do stanu wojennego – zmieniający się świat w oczach Osieckiej
Agnieszka Osiecka skończyła pisać „Szpetnych czterdziestoletnich” na początku stanu wojennego, w kwietniu 1982 roku. Książka, która ukazała się trzy lata później w formie okrojonej przez cenzurę, była już wówczas zbiorem refleksji dojrzałej autorki. Wydanie współczesne, wzbogacone o usunięte wówczas fragmenty, pozwala jeszcze pełniej zrozumieć, jak wyglądała polska rzeczywistość z perspektywy kobiety, która znała ją od podszewki – jako artystka, działaczka, a także jako obserwatorka życia towarzyskiego i politycznego.
Uzupełnione wydanie – pełniejszy obraz Osieckiej i jej epoki
Obecne wydanie „Szpetnych czterdziestoletnich” jest nie tylko rozszerzoną wersją, wzbogaconą o wcześniej usunięte fragmenty, ale również zawiera unikatowe fotografie i rysunki, które pozwalają lepiej wczuć się w klimat opisywanej epoki. Osiecka nie tylko przywołuje wspomnienia, ale także proponuje swoisty komentarz do lat osiemdziesiątych, w których ukończyła książkę, nadając jej tym samym nowe, aktualne w tamtym czasie konteksty.
Książka „Szpetni czterdziestoletni” to prawdziwa perełka literatury wspomnieniowej. Dzieło Agnieszki Osieckiej to więcej niż podróż sentymentalna – to autentyczny portret Polski, która nieustannie się zmieniała, ale zawsze była pełna pasji i twórczego fermentu. To także okazja, aby poznać lepiej samą Osiecką – nie tylko jako autorkę znanych piosenek i tekstów, ale także jako bystrą obserwatorkę swojego pokolenia i czasów, w których przyszło jej żyć.
