Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Kościół katolicki wobec kary śmierci
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Katechizm Kościoła Katolickiego aktualnie wyraża stanowisko bezwarunkowego sprzeciwu wobec kary śmierci, co jest efektem decyzji ogłoszonej przez papieża Franciszka w 2018 roku. Decyzja ta wywołała wiele kontrowersji. Kongregacja Nauki Wiary podkreślała, iż jest to niewielka korekta dotychczasowego nauczania, a nie fundamentalna zmiana. Czy zatem mamy do czynienia z ewolucją poglądów, czy raczej rewolucyjnym przełomem? Może to także oznaczać powrót do radykalnych zasad ewangelicznych obowiązujących w pierwszych wiekach chrześcijaństwa. Co skłoniło Kościół do przyjęcia stanowiska abolicjonistycznego? Czy wynika to z przyjęcia pewnych filozoficznych lub penalnych teorii, czy jest to przede wszystkim wynik wewnętrznych, teologicznych rozważań? Tomasz Snarski stawia te pytania, przyglądając się z bliska katolickiemu abolicjonizmowi oraz zestawiając nauczanie Kościoła z różnorodnymi argumentami prawniczymi i filozoficznymi dotyczącymi kary śmierci.
W tym kontekście nasuwa się wiele innych kwestii do rozważenia. Jak potępienie moralne kary śmierci przez Kościół wpływa na tradycyjne pojęcie kary i sprawiedliwości karnej? Czy przeciwnicy i zwolennicy kary śmierci mogą kiedykolwiek dojść do porozumienia? Czy system prawa karnego powinien odzwierciedlać wartości ewangeliczne i znajdować miejsce dla przebaczenia oraz miłosierdzia? Te wzajemne powiązania prawa karnego z teologią i filozofią zmuszają do nowego przyjrzenia się postawie chrześcijan, a także innych osób, wobec najbardziej brutalnych i niebezpiecznych przestępców.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Katechizm Kościoła Katolickiego aktualnie wyraża stanowisko bezwarunkowego sprzeciwu wobec kary śmierci, co jest efektem decyzji ogłoszonej przez papieża Franciszka w 2018 roku. Decyzja ta wywołała wiele kontrowersji. Kongregacja Nauki Wiary podkreślała, iż jest to niewielka korekta dotychczasowego nauczania, a nie fundamentalna zmiana. Czy zatem mamy do czynienia z ewolucją poglądów, czy raczej rewolucyjnym przełomem? Może to także oznaczać powrót do radykalnych zasad ewangelicznych obowiązujących w pierwszych wiekach chrześcijaństwa. Co skłoniło Kościół do przyjęcia stanowiska abolicjonistycznego? Czy wynika to z przyjęcia pewnych filozoficznych lub penalnych teorii, czy jest to przede wszystkim wynik wewnętrznych, teologicznych rozważań? Tomasz Snarski stawia te pytania, przyglądając się z bliska katolickiemu abolicjonizmowi oraz zestawiając nauczanie Kościoła z różnorodnymi argumentami prawniczymi i filozoficznymi dotyczącymi kary śmierci.
W tym kontekście nasuwa się wiele innych kwestii do rozważenia. Jak potępienie moralne kary śmierci przez Kościół wpływa na tradycyjne pojęcie kary i sprawiedliwości karnej? Czy przeciwnicy i zwolennicy kary śmierci mogą kiedykolwiek dojść do porozumienia? Czy system prawa karnego powinien odzwierciedlać wartości ewangeliczne i znajdować miejsce dla przebaczenia oraz miłosierdzia? Te wzajemne powiązania prawa karnego z teologią i filozofią zmuszają do nowego przyjrzenia się postawie chrześcijan, a także innych osób, wobec najbardziej brutalnych i niebezpiecznych przestępców.
