Książka - Kompetencje pracowników uczelni badawczych...

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Kompetencje pracowników uczelni badawczych...

Kompetencje pracowników uczelni badawczych...

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Książka zgłębia kluczowe kompetencje niezbędne dla kadry naukowej i wsparcia, jednocześnie analizując stopień ich rozwoju. W Europie oraz na świecie coraz więcej uczelni docenia potencjał, jaki niesie zarządzanie poprzez kompetencje pracowników akademickich; mimo to, dla wielu instytucji jest to wciąż nowatorskie podejście. W publikacji zaprezentowane wyniki badań ukazują złożoność tych zagadnień. Szczególny nacisk położono na zależności między kompetencjami a skutecznością na poziomie indywidualnym, zespołów badawczych oraz całych uczelni.

Zauważono, że kompetencje społeczne są istotnym elementem umiejętności zawodowych zarówno wśród kadry badawczej, jak i wspierającej. Widoczne jest zróżnicowanie ocen oraz różnice między oczekiwaniami a rzeczywistymi ocenami, czyli tzw. "luka kompetencyjna". Odkryto również, że nie tylko poziom ocen, ale i ich relacja z efektywnością jest istotna. Dla przykładu, wśród asystentów kluczowe były myślenie analityczne, sumienność i współpraca, podczas gdy dla adiunktów znaczenie miało dążenie do rezultatów i organizacja pracy własnej.

Wyniki badań potwierdzają, że rozwój naukowców to złożony proces, gdzie różnorodne kompetencje odgrywają ważną rolę na różnych etapach kariery. Sukces nie zależy jedynie od solidnej wiedzy merytorycznej, co jest ważnym przesłaniem dla osób zaczynających swoją ścieżkę naukową. Nie można rozwijać kompetencji kadry naukowej w oderwaniu od kadry wsparcia - sukces uczelni wymaga zintegrowanego rozwoju obu grup. W szczególności polskim uczelniom wciąż brakuje wzmocnionego wsparcia dla zespołów administracyjnych. Autorami książki jest zespół interdyscyplinarny, reprezentujący dziedziny takie jak psychologia, zarządzanie i prawo. W skład zespołu wchodzą przedstawiciele kadry naukowej i pracowników wsparcia, zajmujący różne pozycje - od profesorów po doktorantów, a także menedżerów i pracowników szeregowych.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Książka zgłębia kluczowe kompetencje niezbędne dla kadry naukowej i wsparcia, jednocześnie analizując stopień ich rozwoju. W Europie oraz na świecie coraz więcej uczelni docenia potencjał, jaki niesie zarządzanie poprzez kompetencje pracowników akademickich; mimo to, dla wielu instytucji jest to wciąż nowatorskie podejście. W publikacji zaprezentowane wyniki badań ukazują złożoność tych zagadnień. Szczególny nacisk położono na zależności między kompetencjami a skutecznością na poziomie indywidualnym, zespołów badawczych oraz całych uczelni.

Zauważono, że kompetencje społeczne są istotnym elementem umiejętności zawodowych zarówno wśród kadry badawczej, jak i wspierającej. Widoczne jest zróżnicowanie ocen oraz różnice między oczekiwaniami a rzeczywistymi ocenami, czyli tzw. "luka kompetencyjna". Odkryto również, że nie tylko poziom ocen, ale i ich relacja z efektywnością jest istotna. Dla przykładu, wśród asystentów kluczowe były myślenie analityczne, sumienność i współpraca, podczas gdy dla adiunktów znaczenie miało dążenie do rezultatów i organizacja pracy własnej.

Wyniki badań potwierdzają, że rozwój naukowców to złożony proces, gdzie różnorodne kompetencje odgrywają ważną rolę na różnych etapach kariery. Sukces nie zależy jedynie od solidnej wiedzy merytorycznej, co jest ważnym przesłaniem dla osób zaczynających swoją ścieżkę naukową. Nie można rozwijać kompetencji kadry naukowej w oderwaniu od kadry wsparcia - sukces uczelni wymaga zintegrowanego rozwoju obu grup. W szczególności polskim uczelniom wciąż brakuje wzmocnionego wsparcia dla zespołów administracyjnych. Autorami książki jest zespół interdyscyplinarny, reprezentujący dziedziny takie jak psychologia, zarządzanie i prawo. W skład zespołu wchodzą przedstawiciele kadry naukowej i pracowników wsparcia, zajmujący różne pozycje - od profesorów po doktorantów, a także menedżerów i pracowników szeregowych.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 48.11 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 148
Rok wydania: 2023
Rozmiar: 1 × 2 mm
ID: 9788322642887

Dane producenta:

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego , ul. Bankowa 12B, 40-007 Katowice, Polska ,[email protected] ,tel. +48 32 359 21 77

Inne książki tych autorów

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info