Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Komisja Edukacji Narodowej 1773-1794
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Czytelnikom prezentujemy czternastotomową serię książek, która jest wynikiem dogłębnych badań historyków edukacji z kilku polskich uczelni. Badania te, finansowane przez Narodowy Program Rozwoju Humanistyki, dotyczą Komisji Edukacji Narodowej, jej idei, doświadczeń oraz inspiracji związanych z modelem szkoły i obywatela.
Pierwszy tom autorstwa Kaliny Bartnickiej, Katarzyny Dormus i Agnieszki Wałęgi wprowadza do tematu Komisji Edukacji Narodowej z lat 1773-1794. Składa się z dwóch części: wprowadzenia oraz wyboru tekstów źródłowych. Tom drugi, napisany przez Andrzeja Meissnera i Agnieszkę Wałęgę, to słownik biograficzny, który przedstawia postacie związane z Komisją w tym okresie.
Trzeci tom jest podzielony na dwie części. Pierwsza, autorstwa Jana Rysia, poświęcona jest Akademii Krakowskiej i Szkole Głównej Koronnej, natomiast druga, napisana przez Janinę Kamińską, dotyczy Akademii Wileńskiej i Szkoły Głównej Wielkiego Księstwa Litewskiego. W czwartym tomie Dorota Żołądź-Strzelczyk, Michał Nowicki, Krzysztof Ratajczak i Justyna Gulczyńska badają szkoły w Wydziale Wielkopolskim.
Piąty tom to dzieło Kaliny Bartnickiej i Katarzyny Dormus, które przyglądają się szkołom w Wydziale Mazowieckim, a szósty, napisany przez Andrzeja Meissnera, Ryszarda Ślęczkę i Marzenę Pękowską, koncentruje się na placówkach edukacyjnych w Wydziale Małopolskim. Tomy siódmy i ósmy autorstwa Adama Massalskiego i Ewy Kuli eksplorują szkoły w Wydziałach Wołyńskim i Ukraińskim.
Dziewiąty tom, opracowany przez Mariusza Ausza i Kazimierza Puchowskiego, skupia się na szkołach w Wydziale Pijarskim, natomiast dziesiąty, autorstwa Ireny Szybiak i Katarzyny Buczek, bada szkoły w Wydziale Żmudzkim. Janina Kamińska powraca w tomie jedenastym, zajmując się szkołami w Wydziale Litewskim.
W tomie dwunastym Wiesław Jamrożek i Jolanta Szablicka-Żak podejmują temat szkół w Wydziale Nowogródzkim, a Stefania Walasek w trzynastym tomie analizuje placówki Wydziału Poleskiego. Czternasty tom Krzysztofa Ratajczaka i Michała Nowickiego zawiera obszerną bibliografię, która stanowi uzupełnienie całej serii.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Czytelnikom prezentujemy czternastotomową serię książek, która jest wynikiem dogłębnych badań historyków edukacji z kilku polskich uczelni. Badania te, finansowane przez Narodowy Program Rozwoju Humanistyki, dotyczą Komisji Edukacji Narodowej, jej idei, doświadczeń oraz inspiracji związanych z modelem szkoły i obywatela.
Pierwszy tom autorstwa Kaliny Bartnickiej, Katarzyny Dormus i Agnieszki Wałęgi wprowadza do tematu Komisji Edukacji Narodowej z lat 1773-1794. Składa się z dwóch części: wprowadzenia oraz wyboru tekstów źródłowych. Tom drugi, napisany przez Andrzeja Meissnera i Agnieszkę Wałęgę, to słownik biograficzny, który przedstawia postacie związane z Komisją w tym okresie.
Trzeci tom jest podzielony na dwie części. Pierwsza, autorstwa Jana Rysia, poświęcona jest Akademii Krakowskiej i Szkole Głównej Koronnej, natomiast druga, napisana przez Janinę Kamińską, dotyczy Akademii Wileńskiej i Szkoły Głównej Wielkiego Księstwa Litewskiego. W czwartym tomie Dorota Żołądź-Strzelczyk, Michał Nowicki, Krzysztof Ratajczak i Justyna Gulczyńska badają szkoły w Wydziale Wielkopolskim.
Piąty tom to dzieło Kaliny Bartnickiej i Katarzyny Dormus, które przyglądają się szkołom w Wydziale Mazowieckim, a szósty, napisany przez Andrzeja Meissnera, Ryszarda Ślęczkę i Marzenę Pękowską, koncentruje się na placówkach edukacyjnych w Wydziale Małopolskim. Tomy siódmy i ósmy autorstwa Adama Massalskiego i Ewy Kuli eksplorują szkoły w Wydziałach Wołyńskim i Ukraińskim.
Dziewiąty tom, opracowany przez Mariusza Ausza i Kazimierza Puchowskiego, skupia się na szkołach w Wydziale Pijarskim, natomiast dziesiąty, autorstwa Ireny Szybiak i Katarzyny Buczek, bada szkoły w Wydziale Żmudzkim. Janina Kamińska powraca w tomie jedenastym, zajmując się szkołami w Wydziale Litewskim.
W tomie dwunastym Wiesław Jamrożek i Jolanta Szablicka-Żak podejmują temat szkół w Wydziale Nowogródzkim, a Stefania Walasek w trzynastym tomie analizuje placówki Wydziału Poleskiego. Czternasty tom Krzysztofa Ratajczaka i Michała Nowickiego zawiera obszerną bibliografię, która stanowi uzupełnienie całej serii.
