Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Historia wychowania w starożytności
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Henri-Irne Marrou (1904-1977), uznany francuski znawca starożytności i profesor Sorbony od 1945 roku, zyskał sławę dzięki swojej fundamentalnej pracy wydanej w 1948 roku. Książka ta stanowi analizę systemów edukacyjnych rozwijających się przez piętnaście wieków, od X wieku p.n.e. do V wieku n.e. Pojęcie "wychowania" odnosi się tutaj głównie do edukacji formalnej, lecz według Marrou zauważalna staje się ona dopiero w momencie przekształcenia się "kultury wojownika" w "kulturę skryby", opartą na umiejętności pisma. Z kolei ideał tężyzny fizycznej ustępuje miejsca rozwijaniu zdolności umysłowych.
Ten analizowany okres jest zamknięty dwoma "wiekami ciemnymi", które charakteryzują się brakiem pisanych źródeł: początkowym okresem Grecji przedhomeryckiej i późniejszym czasem chrześcijańskiej Europy po upadku Rzymu. Zmiany nadeszły w epoce karolińskiej, przynosząc odrodzenie edukacji w duchu chrześcijańskim. Marrou szczegółowo opisuje helleńskie tradycje edukacyjne, omawiając metody nauczania pisania, matematyki, muzyki, retoryki, i coraz mniej dominującej kultury fizycznej. Wyrafinowana, a zarazem przystępna narracja autora pozwala czytelnikowi przenieść się w czasie i odczuć dynamikę opisywanej epoki.
Książka zawiera również refleksję polityczną, ponieważ była tworzona częściowo w czasie II wojny światowej. Marrou przekazuje przesłanie, że mimo barbarzyńskich okresów historii, współczesna ludzkość nadal jest spadkobiercą starożytnego klasycyzmu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Henri-Irne Marrou (1904-1977), uznany francuski znawca starożytności i profesor Sorbony od 1945 roku, zyskał sławę dzięki swojej fundamentalnej pracy wydanej w 1948 roku. Książka ta stanowi analizę systemów edukacyjnych rozwijających się przez piętnaście wieków, od X wieku p.n.e. do V wieku n.e. Pojęcie "wychowania" odnosi się tutaj głównie do edukacji formalnej, lecz według Marrou zauważalna staje się ona dopiero w momencie przekształcenia się "kultury wojownika" w "kulturę skryby", opartą na umiejętności pisma. Z kolei ideał tężyzny fizycznej ustępuje miejsca rozwijaniu zdolności umysłowych.
Ten analizowany okres jest zamknięty dwoma "wiekami ciemnymi", które charakteryzują się brakiem pisanych źródeł: początkowym okresem Grecji przedhomeryckiej i późniejszym czasem chrześcijańskiej Europy po upadku Rzymu. Zmiany nadeszły w epoce karolińskiej, przynosząc odrodzenie edukacji w duchu chrześcijańskim. Marrou szczegółowo opisuje helleńskie tradycje edukacyjne, omawiając metody nauczania pisania, matematyki, muzyki, retoryki, i coraz mniej dominującej kultury fizycznej. Wyrafinowana, a zarazem przystępna narracja autora pozwala czytelnikowi przenieść się w czasie i odczuć dynamikę opisywanej epoki.
Książka zawiera również refleksję polityczną, ponieważ była tworzona częściowo w czasie II wojny światowej. Marrou przekazuje przesłanie, że mimo barbarzyńskich okresów historii, współczesna ludzkość nadal jest spadkobiercą starożytnego klasycyzmu.
