Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Fotoblok. Europa Środkowa w książkach fotograficznych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Fenomen książek fotograficznych jest ściśle związany z rozwojem nowoczesnej kultury wizualnej. Przez cały XX wiek ilustrowane zdjęciami publikacje towarzyszyły kluczowym wydarzeniom politycznym i społecznym, pełniąc rolę w popularyzacji wiedzy o świecie i ekspresji nowych form sztuki. Jakie miały znaczenie dla kształtowania wyobrażeń nowoczesnego człowieka w Europie Środkowej?
Album ten stanowi próbę stworzenia kanonu środkowoeuropejskich photobooków i jest pierwszym tak obszernym polskim opracowaniem, które syntetyzuje wiedzę na ich temat. W książce odnajdziemy eseje wiodących polskich ekspertów, takich jak Łukasz Gorczyca i Adam Mazur, analizę Thomasa Wieganda na temat propagandowego wykorzystania photobooków w NRD oraz szkic Adriany Dumitran, który przedstawia fascynującą postać rumuńskiej fotografii XX wieku, Hedę Löffler.
Wyjątkowe w tym kontekście są photobooki z Europy Środkowej, które łączą ambicje artystyczne z propagandą, wielkie narracje historyczne z małymi przestrzeniami wolności. Prezentowane książki nie tylko przedstawiają dzieje regionu poprzez fotografie, ale także same w sobie stanowią dokumentację zmieniających się relacji społecznych, wizji politycznych oraz roli fotografii i sztuki. Interesujące lokalne odmienności, takie jak czeska szkoła fotografii modernistycznej czy polskie wydawnictwa drugoobiegowe z lat 80. XX wieku, stanowią fascynujące ścieżki do eksploracji.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Fenomen książek fotograficznych jest ściśle związany z rozwojem nowoczesnej kultury wizualnej. Przez cały XX wiek ilustrowane zdjęciami publikacje towarzyszyły kluczowym wydarzeniom politycznym i społecznym, pełniąc rolę w popularyzacji wiedzy o świecie i ekspresji nowych form sztuki. Jakie miały znaczenie dla kształtowania wyobrażeń nowoczesnego człowieka w Europie Środkowej?
Album ten stanowi próbę stworzenia kanonu środkowoeuropejskich photobooków i jest pierwszym tak obszernym polskim opracowaniem, które syntetyzuje wiedzę na ich temat. W książce odnajdziemy eseje wiodących polskich ekspertów, takich jak Łukasz Gorczyca i Adam Mazur, analizę Thomasa Wieganda na temat propagandowego wykorzystania photobooków w NRD oraz szkic Adriany Dumitran, który przedstawia fascynującą postać rumuńskiej fotografii XX wieku, Hedę Löffler.
Wyjątkowe w tym kontekście są photobooki z Europy Środkowej, które łączą ambicje artystyczne z propagandą, wielkie narracje historyczne z małymi przestrzeniami wolności. Prezentowane książki nie tylko przedstawiają dzieje regionu poprzez fotografie, ale także same w sobie stanowią dokumentację zmieniających się relacji społecznych, wizji politycznych oraz roli fotografii i sztuki. Interesujące lokalne odmienności, takie jak czeska szkoła fotografii modernistycznej czy polskie wydawnictwa drugoobiegowe z lat 80. XX wieku, stanowią fascynujące ścieżki do eksploracji.
