Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Filmowe pejzaże Europy
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka "Filmowe pejzaże Europy" analizuje współczesne kino europejskie z perspektywy unikalnego wykorzystania krajobrazu. Rozważa, w jaki sposób pejzaż wpływa na twórców filmowych i determinuje ich artystyczne wybory i techniki filmowe. Odpowiedzi na te pytania dostarczają autorzy dziesięciu esejów zawartych w tej pozycji. Każdy z nich analizuje zestaw filmów, w których krajobraz odgrywa kluczową rolę.
Czasami krajobraz przybiera znaczenie metaforyczne, będąc częścią narracji autorskiej. Przykłady takich analiz można znaleźć w artykule Ilony Copik, który bada postindustrialne pejzaże i ich wpływ na kwestie społeczne, oraz Wojciecha Sitka, skupiającego się na filmach tzw. „złamanej Brytanii”. W innym kontekście, artykuł Andrzeja Gwoździa badał symbolikę miejskiego pejzażu na przykładzie (nie)obecności muru berlińskiego w filmach, podczas gdy Przemysław Pieniążek analizował infernalne pejzaże w produkcjach Dario Argento.
Joanna Aleksandrowicz oferuje kompleksowe spojrzenie na kino hiszpańskie, zestawiając pejzaże baskijskie i andaluzyjskie. Karolina Kostyra skupia się na naturalnych krajobrazach, które często stanowią niezbywalny element filmów coming of age. Natomiast Jakub Zajdel analizuje romantyczne pejzaże wiejskie w twórczości Jana Jakuba Kolskiego, znajdując inspirację w życiorysie samego reżysera. Na koniec, Magdalena Kempna-Pieniążek i Natalia Gruenpeter przyglądają się, jak Bruno Dumont i Lucile Hadihalilović interpretują krajobraz w swoich filmach.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka "Filmowe pejzaże Europy" analizuje współczesne kino europejskie z perspektywy unikalnego wykorzystania krajobrazu. Rozważa, w jaki sposób pejzaż wpływa na twórców filmowych i determinuje ich artystyczne wybory i techniki filmowe. Odpowiedzi na te pytania dostarczają autorzy dziesięciu esejów zawartych w tej pozycji. Każdy z nich analizuje zestaw filmów, w których krajobraz odgrywa kluczową rolę.
Czasami krajobraz przybiera znaczenie metaforyczne, będąc częścią narracji autorskiej. Przykłady takich analiz można znaleźć w artykule Ilony Copik, który bada postindustrialne pejzaże i ich wpływ na kwestie społeczne, oraz Wojciecha Sitka, skupiającego się na filmach tzw. „złamanej Brytanii”. W innym kontekście, artykuł Andrzeja Gwoździa badał symbolikę miejskiego pejzażu na przykładzie (nie)obecności muru berlińskiego w filmach, podczas gdy Przemysław Pieniążek analizował infernalne pejzaże w produkcjach Dario Argento.
Joanna Aleksandrowicz oferuje kompleksowe spojrzenie na kino hiszpańskie, zestawiając pejzaże baskijskie i andaluzyjskie. Karolina Kostyra skupia się na naturalnych krajobrazach, które często stanowią niezbywalny element filmów coming of age. Natomiast Jakub Zajdel analizuje romantyczne pejzaże wiejskie w twórczości Jana Jakuba Kolskiego, znajdując inspirację w życiorysie samego reżysera. Na koniec, Magdalena Kempna-Pieniążek i Natalia Gruenpeter przyglądają się, jak Bruno Dumont i Lucile Hadihalilović interpretują krajobraz w swoich filmach.
