Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Enrico Prampolini. Futuryzm, scenotechnika..
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka ta przenosi nas w fascynujący świat Enrico Prampoliniego, jednej z najważniejszych postaci międzynarodowej awangardy. Znany jako malarz, rzeźbiarz, scenotechnik, architekt i grafik, Prampolini zasłynął jako wszechstronny artysta, który przyciąga uwagę swoim wyjątkowym podejściem do każdej dziedziny sztuki. Katalog przedstawia go jako człowieka teatru, którego artystyczna wizja przenika rozmaite formy twórczości, tworząc harmonijną całość.
Autorami tekstów w tym zbiorze są wybitni znawcy tematu, w tym takie postaci jak Günter Berghaus, Maria Elena Versari, Giovanni Lista i David Rifkind, którzy skrupulatnie badają różne aspekty twórczości Prampoliniego, z naciskiem na jego osiągnięcia architektoniczne i teatralne. Recenzje, takie jak ta autorstwa prof. dr. hab. Lecha Sokoła, potwierdzają, że żadne kluczowe zagadnienie poruszane przez tytuł wystawy i katalogu nie zostało pominięte.
Książka koncentruje się na wpływie włoskiego futuryzmu na teatr, jego estetykę oraz technologię sceniczną, a także na sposobie kształtowania przestrzeni teatralnej. Przenoszenie tej idei na polski grunt okazało się być istotnym elementem międzywojennego teatru, który dotychczas był uważany za marginalny. Dzięki temu ukazane jest, jak włoski futuryzm pod przewodnictwem Prampoliniego wywarł znaczący wpływ na awangardowe myślenie o technice i przestrzeni w teatrze.
Integralną częścią książki są nigdy wcześniej niepublikowane w języku polskim teksty Enrico Prampoliniego, a także wspomnienia Jalu Kurka i Jana Brzękowskiego z ich spotkań z artystą. Całość wzbogacają liczne materiały ikonograficzne, które po raz pierwszy mają swoją premierę w Polsce, stanowiąc cenne źródło wizualne i dopełniając opisywane tematy. Recenzja prof. dr hab. Małgorzaty Leyko podkreśla, że publikacja jest nie tylko wartościowym źródłem informacji o Prampolinim, ale także istotnym wkładem w zrozumienie roli futuryzmu w polskim teatrze.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka ta przenosi nas w fascynujący świat Enrico Prampoliniego, jednej z najważniejszych postaci międzynarodowej awangardy. Znany jako malarz, rzeźbiarz, scenotechnik, architekt i grafik, Prampolini zasłynął jako wszechstronny artysta, który przyciąga uwagę swoim wyjątkowym podejściem do każdej dziedziny sztuki. Katalog przedstawia go jako człowieka teatru, którego artystyczna wizja przenika rozmaite formy twórczości, tworząc harmonijną całość.
Autorami tekstów w tym zbiorze są wybitni znawcy tematu, w tym takie postaci jak Günter Berghaus, Maria Elena Versari, Giovanni Lista i David Rifkind, którzy skrupulatnie badają różne aspekty twórczości Prampoliniego, z naciskiem na jego osiągnięcia architektoniczne i teatralne. Recenzje, takie jak ta autorstwa prof. dr. hab. Lecha Sokoła, potwierdzają, że żadne kluczowe zagadnienie poruszane przez tytuł wystawy i katalogu nie zostało pominięte.
Książka koncentruje się na wpływie włoskiego futuryzmu na teatr, jego estetykę oraz technologię sceniczną, a także na sposobie kształtowania przestrzeni teatralnej. Przenoszenie tej idei na polski grunt okazało się być istotnym elementem międzywojennego teatru, który dotychczas był uważany za marginalny. Dzięki temu ukazane jest, jak włoski futuryzm pod przewodnictwem Prampoliniego wywarł znaczący wpływ na awangardowe myślenie o technice i przestrzeni w teatrze.
Integralną częścią książki są nigdy wcześniej niepublikowane w języku polskim teksty Enrico Prampoliniego, a także wspomnienia Jalu Kurka i Jana Brzękowskiego z ich spotkań z artystą. Całość wzbogacają liczne materiały ikonograficzne, które po raz pierwszy mają swoją premierę w Polsce, stanowiąc cenne źródło wizualne i dopełniając opisywane tematy. Recenzja prof. dr hab. Małgorzaty Leyko podkreśla, że publikacja jest nie tylko wartościowym źródłem informacji o Prampolinim, ale także istotnym wkładem w zrozumienie roli futuryzmu w polskim teatrze.
