Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Edukacja estetyczna a kształcenie postawy kreatywnej
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Edukacyjne oddziaływanie sztuki może być realizowane na dwa sposoby: poprzez doświadczanie estetycznej wartości dzieł oraz przez stymulowanie twórczego działania i ekspresji. Człowiek zyskuje na edukacji artystycznej zarówno wtedy, gdy kontempluje obrazy, słucha muzyki czy pochłania literaturę, jak i wówczas, gdy sam maluje, śpiewa lub tworzy indywidualne interpretacje tekstów czy dźwięków. Oba te podejścia mają znaczenie wychowawcze i odnoszą się do wszystkich dziedzin sztuki zaangażowanych w kształtowanie rozwoju osobistego.
Sztuka przede wszystkim przemawia do duchowości i wnętrza człowieka. Dzięki niej ujawnia się szczególnie intensywnie empatia, wrażliwość, wyobraźnia oraz zdolność do reagowania na otaczający świat. Wartości, które niesie ze sobą sztuka, są narzędziami doskonalenia człowieka, wspierając go w osiąganiu życiowych celów.
Pedagog opowiada się więc za szerokim rozumieniem sztuki obejmującym nie tylko tradycyjne formy, jak plastyka, muzyka, literatura czy teatr, ale także nowe media, takie jak film, fotografia, oraz tzw. sztuki „nieczyste”, które zyskują na znaczeniu we współczesnej kulturze i stanowią interesujące zjawiska na pograniczu artystycznym. Dla pedagoga sztuka jest zarówno dziełem, jak i procesem twórczym oraz aktywnością. Taki pogląd ma znaczący wpływ na praktykę edukacyjną i wychowawczą.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Edukacyjne oddziaływanie sztuki może być realizowane na dwa sposoby: poprzez doświadczanie estetycznej wartości dzieł oraz przez stymulowanie twórczego działania i ekspresji. Człowiek zyskuje na edukacji artystycznej zarówno wtedy, gdy kontempluje obrazy, słucha muzyki czy pochłania literaturę, jak i wówczas, gdy sam maluje, śpiewa lub tworzy indywidualne interpretacje tekstów czy dźwięków. Oba te podejścia mają znaczenie wychowawcze i odnoszą się do wszystkich dziedzin sztuki zaangażowanych w kształtowanie rozwoju osobistego.
Sztuka przede wszystkim przemawia do duchowości i wnętrza człowieka. Dzięki niej ujawnia się szczególnie intensywnie empatia, wrażliwość, wyobraźnia oraz zdolność do reagowania na otaczający świat. Wartości, które niesie ze sobą sztuka, są narzędziami doskonalenia człowieka, wspierając go w osiąganiu życiowych celów.
Pedagog opowiada się więc za szerokim rozumieniem sztuki obejmującym nie tylko tradycyjne formy, jak plastyka, muzyka, literatura czy teatr, ale także nowe media, takie jak film, fotografia, oraz tzw. sztuki „nieczyste”, które zyskują na znaczeniu we współczesnej kulturze i stanowią interesujące zjawiska na pograniczu artystycznym. Dla pedagoga sztuka jest zarówno dziełem, jak i procesem twórczym oraz aktywnością. Taki pogląd ma znaczący wpływ na praktykę edukacyjną i wychowawczą.
