Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Czarne i czerwone w kulturze Europy
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Kolory przywołane w tytule monografii Stendhala "Czerwone i czarne" stały się inspiracją do rozważań na temat zróżnicowanej symboliki barw w kulturze europejskiej. Czerń i czerwień w szczególności oferują szeroką gamę interpretacji, zmiennych w zależności od kontekstu, czasów, różnych kręgów kulturowych oraz zmieniających się trendów literackich i artystycznych.
W tekstach znajdujących się w książce czytelnicy znajdą różnorodne podejścia naukowe obejmujące zarówno literaturoznawstwo, jak i kulturoznawstwo. Autorzy i autorki, badający rozmaite językowe i kulturowe obszary, dzielą się refleksjami z zakresu antropologii, polityki, literatury, a także sztuki i liturgii. Zarówno młodzi badacze, jak i doświadczeni specjaliści w dziedzinie literatury i kultury, którzy specjalizują się w różnych epokach i językach, przyczynili się do tej naukowej inicjatywy. Dzięki temu czytelnik może podróżować przez różne epoki i kultury, doświadczając europejskich podbojów, dawnych symboli i alegorii, biblijnych odniesień w sztuce, a także współczesnych dyskusji dotyczących rozliczeń z historią, izolacji i poszukiwania własnej tożsamości.
Zgromadzone prace ukazują bogactwo europejskiej kultury, literatury i sztuki przez pryzmat kodu kolorystycznego, który od średniowiecza po współczesność kształtował, czasem nieświadomie, kulturowe DNA Europejczyków.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Kolory przywołane w tytule monografii Stendhala "Czerwone i czarne" stały się inspiracją do rozważań na temat zróżnicowanej symboliki barw w kulturze europejskiej. Czerń i czerwień w szczególności oferują szeroką gamę interpretacji, zmiennych w zależności od kontekstu, czasów, różnych kręgów kulturowych oraz zmieniających się trendów literackich i artystycznych.
W tekstach znajdujących się w książce czytelnicy znajdą różnorodne podejścia naukowe obejmujące zarówno literaturoznawstwo, jak i kulturoznawstwo. Autorzy i autorki, badający rozmaite językowe i kulturowe obszary, dzielą się refleksjami z zakresu antropologii, polityki, literatury, a także sztuki i liturgii. Zarówno młodzi badacze, jak i doświadczeni specjaliści w dziedzinie literatury i kultury, którzy specjalizują się w różnych epokach i językach, przyczynili się do tej naukowej inicjatywy. Dzięki temu czytelnik może podróżować przez różne epoki i kultury, doświadczając europejskich podbojów, dawnych symboli i alegorii, biblijnych odniesień w sztuce, a także współczesnych dyskusji dotyczących rozliczeń z historią, izolacji i poszukiwania własnej tożsamości.
Zgromadzone prace ukazują bogactwo europejskiej kultury, literatury i sztuki przez pryzmat kodu kolorystycznego, który od średniowiecza po współczesność kształtował, czasem nieświadomie, kulturowe DNA Europejczyków.
