Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ćwiczenia duchowe i filozofia starożytna
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Ta książka jest najważniejszym dziełem Pierre'a Hadota, francuskiego filozofa i badacza starożytności, które powstawało przez wiele lat i stanowi esencję jego myśli na temat charakteru starożytnej filozofii oraz jej ogólnej natury. Hadot twierdził, że filozofowanie polega na wyborze sposobu, w jaki postrzegamy rzeczy, co wpływa na nasze podejście do nich. Zaznaczał jednak, że nie jest to obszar czysto teoretyczny. Filozofia początkowo była sztuką życia, a uczono się jej przez praktykę duchowych ćwiczeń, na której bazują dzisiejsze wykłady określonych doktryn. Zdaniem Hadota, istniał odwrotny porządek. Filozoficzne szkoły, takie jak epikurejczycy czy stoicy, propagowały określoną postawę życiową i mądrość, traktując teksty doktrynalne jako drugorzędne. Ich doraźna i praktyczna funkcja utrudniała tworzenie spójnych teoretycznych tekstów. W średniowiecznej chrześcijańskiej Europie, teoretyczna filozofia zastąpiła praktyczną, stając się narzędziem teologii, choć jako forma ćwiczenia duchowego przetrwała w klasztorach i u niektórych nowożytnych myślicieli. Innowacyjne idee Hadota radykalnie zmieniają nasze rozumienie filozofii, co sprawia, że nie można pominąć tego podejścia w obecnych rozważaniach na temat filozofii.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Ta książka jest najważniejszym dziełem Pierre'a Hadota, francuskiego filozofa i badacza starożytności, które powstawało przez wiele lat i stanowi esencję jego myśli na temat charakteru starożytnej filozofii oraz jej ogólnej natury. Hadot twierdził, że filozofowanie polega na wyborze sposobu, w jaki postrzegamy rzeczy, co wpływa na nasze podejście do nich. Zaznaczał jednak, że nie jest to obszar czysto teoretyczny. Filozofia początkowo była sztuką życia, a uczono się jej przez praktykę duchowych ćwiczeń, na której bazują dzisiejsze wykłady określonych doktryn. Zdaniem Hadota, istniał odwrotny porządek. Filozoficzne szkoły, takie jak epikurejczycy czy stoicy, propagowały określoną postawę życiową i mądrość, traktując teksty doktrynalne jako drugorzędne. Ich doraźna i praktyczna funkcja utrudniała tworzenie spójnych teoretycznych tekstów. W średniowiecznej chrześcijańskiej Europie, teoretyczna filozofia zastąpiła praktyczną, stając się narzędziem teologii, choć jako forma ćwiczenia duchowego przetrwała w klasztorach i u niektórych nowożytnych myślicieli. Innowacyjne idee Hadota radykalnie zmieniają nasze rozumienie filozofii, co sprawia, że nie można pominąć tego podejścia w obecnych rozważaniach na temat filozofii.
