Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Candy
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W 1958 roku w Paryżu, w znanym wydawnictwie Olympia Press, doczekała się premiery jedna z najbardziej sarkastycznych powieści tamtych lat, autorstwa Terry'ego Southerna i Masona Hoffenberga, ukrywających się pod pseudonimem Maxwell Kenton. Wydawnictwo, znane również z publikacji dzieł Vladimira Nabokova i Henry'ego Millera, zapłaciło autorom 500 dolarów za tę prowokacyjną pozycję. Powieść, będąca jednocześnie prześmiewczą parodią i współczesną interpretacją motywów z „Kandyda” Voltaire’a, ukazuje perypetie osiemnastoletniej Candy Christian w latach pięćdziesiątych.
Główna bohaterka, Candy, uosabia uroczą naiwność i nieprzezwyciężoną dobroć, co nieustannie wystawia ją na próby w jej pragnieniu pomagania innym. Jednakże każdy mężczyzna, z którym się spotyka - z jednym wyjątkiem - widzi w niej jedynie obiekt pożądania, co prowadzi do szeregu komicznych i absurdalnych sytuacji. Książka celuje swoją satyrą w różnorodne grupy, od naukowców, ogrodników po lekarzy i artystów, stanowiąc filozoficzną gawędę z morałem kwestionującym optymizm świata.
Po premierze w Stanach Zjednoczonych w 1964 roku książka szybko stała się bestsellerem, zdobywając uznanie krytyków, a cztery lata później została przeniesiona na ekran przez Christiana Marquanda. W 2006 roku „Playboy” wyróżnił powieść jako jedną z „25 najseksowniejszych powieści wszechczasów”.
Styl współpracy autorów był równie niezwykły jak sama powieść - Southern pisał z Genewy, podczas gdy Hoffenberg tworzył w Paryżu, a ich dialog odbywał się głównie listownie. Dziś „Candy” jest uznawana za jeden z kluczowych tekstów kontrkultury, demaskujący seksizm, hipokryzję i konformizm kapitalistycznego społeczeństwa. To dzieło, mimo swoich lat, nadal pozostaje żywym świadectwem artystycznego buntu przeciwko ograniczeniom i konwencjom.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W 1958 roku w Paryżu, w znanym wydawnictwie Olympia Press, doczekała się premiery jedna z najbardziej sarkastycznych powieści tamtych lat, autorstwa Terry'ego Southerna i Masona Hoffenberga, ukrywających się pod pseudonimem Maxwell Kenton. Wydawnictwo, znane również z publikacji dzieł Vladimira Nabokova i Henry'ego Millera, zapłaciło autorom 500 dolarów za tę prowokacyjną pozycję. Powieść, będąca jednocześnie prześmiewczą parodią i współczesną interpretacją motywów z „Kandyda” Voltaire’a, ukazuje perypetie osiemnastoletniej Candy Christian w latach pięćdziesiątych.
Główna bohaterka, Candy, uosabia uroczą naiwność i nieprzezwyciężoną dobroć, co nieustannie wystawia ją na próby w jej pragnieniu pomagania innym. Jednakże każdy mężczyzna, z którym się spotyka - z jednym wyjątkiem - widzi w niej jedynie obiekt pożądania, co prowadzi do szeregu komicznych i absurdalnych sytuacji. Książka celuje swoją satyrą w różnorodne grupy, od naukowców, ogrodników po lekarzy i artystów, stanowiąc filozoficzną gawędę z morałem kwestionującym optymizm świata.
Po premierze w Stanach Zjednoczonych w 1964 roku książka szybko stała się bestsellerem, zdobywając uznanie krytyków, a cztery lata później została przeniesiona na ekran przez Christiana Marquanda. W 2006 roku „Playboy” wyróżnił powieść jako jedną z „25 najseksowniejszych powieści wszechczasów”.
Styl współpracy autorów był równie niezwykły jak sama powieść - Southern pisał z Genewy, podczas gdy Hoffenberg tworzył w Paryżu, a ich dialog odbywał się głównie listownie. Dziś „Candy” jest uznawana za jeden z kluczowych tekstów kontrkultury, demaskujący seksizm, hipokryzję i konformizm kapitalistycznego społeczeństwa. To dzieło, mimo swoich lat, nadal pozostaje żywym świadectwem artystycznego buntu przeciwko ograniczeniom i konwencjom.
