Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Berthe Morisot. Tajemnica kobiety w czerni
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W 1870 roku Édouard Manet stworzył obraz przedstawiający młodą kobietę w czerni z bukietem fiołków, której głębokie spojrzenie przyciąga uwagę. To Berthe Morisot, jedyna kobieta wśród impresjonistycznego kręgu artystów. Urodziła się w 1841 roku na francuskiej prowincji jako córka prefekta. Uczestniczyła w życiu artystycznym, malując i wystawiając swoje prace u boku mężczyzn takich jak Manet, Degas, Monet i Renoir. Ci artyści byli wówczas jeszcze krytykowani i działali bez większego uznania ze strony publiczności, sprzeciwiając się oficjalnym kanonom sztuki.
Berthe Morisot była osobą pełną wewnętrznego żaru i tajemniczości, charakteryzowała ją delikatność połączona z namiętnością. Mimo że ceniła życie rodzinne, była także modelką i przyjaciółką, a może nawet kimś więcej dla Edouarda Maneta, którego brata poślubiła. W tej złożonej postaci kryje się nieodgadniona zagadka.
Korzystając z dotąd niepublikowanych dokumentów, Dominique Bona przedstawia szeroką panoramę świata impresjonizmu. Od urokliwych krajobrazów Giverny po plaże Normandii, od delikatnych listów pisanych przez Mallarmego do Marie Laurent po Ninę de Callias, pozującą Renoirowi. Ta opowieść sięga także do dramatycznych czasów Komuny Paryskiej i późniejszych rządów burżuazji, oraz do pełnych życia salonów Luwru i bohemy artystycznej.
Autorka ukazuje subtelny portret Berthe Morisot, artystki, która na nowo zdefiniowała swoją wolność, tworząc własne miejsce w świecie sztuki.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W 1870 roku Édouard Manet stworzył obraz przedstawiający młodą kobietę w czerni z bukietem fiołków, której głębokie spojrzenie przyciąga uwagę. To Berthe Morisot, jedyna kobieta wśród impresjonistycznego kręgu artystów. Urodziła się w 1841 roku na francuskiej prowincji jako córka prefekta. Uczestniczyła w życiu artystycznym, malując i wystawiając swoje prace u boku mężczyzn takich jak Manet, Degas, Monet i Renoir. Ci artyści byli wówczas jeszcze krytykowani i działali bez większego uznania ze strony publiczności, sprzeciwiając się oficjalnym kanonom sztuki.
Berthe Morisot była osobą pełną wewnętrznego żaru i tajemniczości, charakteryzowała ją delikatność połączona z namiętnością. Mimo że ceniła życie rodzinne, była także modelką i przyjaciółką, a może nawet kimś więcej dla Edouarda Maneta, którego brata poślubiła. W tej złożonej postaci kryje się nieodgadniona zagadka.
Korzystając z dotąd niepublikowanych dokumentów, Dominique Bona przedstawia szeroką panoramę świata impresjonizmu. Od urokliwych krajobrazów Giverny po plaże Normandii, od delikatnych listów pisanych przez Mallarmego do Marie Laurent po Ninę de Callias, pozującą Renoirowi. Ta opowieść sięga także do dramatycznych czasów Komuny Paryskiej i późniejszych rządów burżuazji, oraz do pełnych życia salonów Luwru i bohemy artystycznej.
Autorka ukazuje subtelny portret Berthe Morisot, artystki, która na nowo zdefiniowała swoją wolność, tworząc własne miejsce w świecie sztuki.
