Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wiersz jako ikona. O poznaniu estetycznym
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka "Wiersz jako ikona. O poznaniu estetycznym" oferuje innowacyjne i interdyscyplinarne spojrzenie na funkcję i istotę poezji. Autorka bada relacje między twórczością poetycką a ludzkim doświadczeniem, sugerując, że poezja oddziałuje na człowieka bardziej przez efekt, jaki wywołuje, niż przez swoje znaczenie. Korzystając z teorii ucieleśnionego poznania, opracowanej w ramach literatury, językoznawstwa, filozofii i psychologii, autorka dochodzi do wniosku, że prawdziwa wartość wiersza leży w jego zdolności do zostania ikoną przeżywanej rzeczywistości.
Poprzez przykłady dzieł poetów anglojęzycznych oraz elementy kognitywnej teorii języka, książka ukazuje, jak różne aspekty wiersza - ikoniczność, symulakrum, metafora, schemat wyobrażeniowy i afekt - przyczyniają się do tworzenia poetyckiej ikony. Odbiorca angażuje się w niezwykłe doświadczenie, które wywołuje w nim piękno i uczucie zadowolenia, będące wynikiem procesu percepcji estetycznej. Margaret H. Freeman, emerytowana profesor z Los Angeles Valley College, specjalizuje się w estetyce, poezji i teorii poznania z szczególnym uznaniem dla Emily Dickinson. Pełniła funkcję prezeski Emily Dickinson International Society oraz współredaktorki serii Cognition and Poetics. Jako dyrektorka MICA zajmuje się badaniami nad rolą sztuki w procesach poznania. W ramach międzynarodowych konferencji Freeman często skupia się na poetyce kognitywnej jako narzędziu do analizy poezji.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka "Wiersz jako ikona. O poznaniu estetycznym" oferuje innowacyjne i interdyscyplinarne spojrzenie na funkcję i istotę poezji. Autorka bada relacje między twórczością poetycką a ludzkim doświadczeniem, sugerując, że poezja oddziałuje na człowieka bardziej przez efekt, jaki wywołuje, niż przez swoje znaczenie. Korzystając z teorii ucieleśnionego poznania, opracowanej w ramach literatury, językoznawstwa, filozofii i psychologii, autorka dochodzi do wniosku, że prawdziwa wartość wiersza leży w jego zdolności do zostania ikoną przeżywanej rzeczywistości.
Poprzez przykłady dzieł poetów anglojęzycznych oraz elementy kognitywnej teorii języka, książka ukazuje, jak różne aspekty wiersza - ikoniczność, symulakrum, metafora, schemat wyobrażeniowy i afekt - przyczyniają się do tworzenia poetyckiej ikony. Odbiorca angażuje się w niezwykłe doświadczenie, które wywołuje w nim piękno i uczucie zadowolenia, będące wynikiem procesu percepcji estetycznej. Margaret H. Freeman, emerytowana profesor z Los Angeles Valley College, specjalizuje się w estetyce, poezji i teorii poznania z szczególnym uznaniem dla Emily Dickinson. Pełniła funkcję prezeski Emily Dickinson International Society oraz współredaktorki serii Cognition and Poetics. Jako dyrektorka MICA zajmuje się badaniami nad rolą sztuki w procesach poznania. W ramach międzynarodowych konferencji Freeman często skupia się na poetyce kognitywnej jako narzędziu do analizy poezji.
