Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.






Nowa
Książka nowa.





Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.





Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.





Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Teatr zaangażowany w Polsce i na świecie Wrocławski Zeittheater
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W wizji artystycznej utopii każde przedstawienie teatralne stałoby się iskrą buntu, prowokującą autentyczne i niezwykłe zmiany, podobne do bitwy o "Hernaniego" czy zdjęcia z plakatu spektaklu "Dziady" wyreżyserowanego przez Dejmka. Tytuł książki, który odnosi się do teatru zaangażowanego, kieruje nasze myśli w stronę bogatszego kulturowego tła, w którym współistnieje napięcie między etyką a estetyką. Pytania dotyczące autonomii sztuki i jej stopnia wyemancypowania względem realiów społecznych czy przestrzeni politycznej nieustannie wypływają na powierzchnię dyskusji, wciąż wpływając na sposób postrzegania twórczości artystycznej.
Struktura książki oraz jej koncepcja czerpią z dynamiki współczesnych zjawisk teatralnych. Wiodący historycy, teoretycy, praktycy teatru oraz niezależni dziennikarze łączą swoje perspektywy, tworząc wielowymiarowe spojrzenie. Fundamentalnym aspektem analizy jest tu jednoczesność aktu kreacji i odbioru dzieła teatralnego. Książka łączy tę podwójną perspektywę, harmonijnie zestawiając spojrzenia twórców z analizą oznak zaangażowania teatru przez jego odbiorców, krytyków i badaczy.
Dziś, kiedy mówimy o teatrze zaangażowanym w jego szerokim kontekście, zauważamy, że jego wpływ wykracza poza tradycyjne granice sztuki i teatru. Szczególnie w Polsce oraz innych krajach znajduje ono sprzyjające warunki do rozwoju, na co wpływają różnorodne zmiany społeczne i performatywne, a także demokratyzacja społeczeństw. Taki teatr, jako sztuka i instytucja, a także praktyka kulturowa, bazuje na głębokim współobcowaniu międzyludzkim, testując społeczną aktywność i opór wobec różnych centrów władzy.
[z recenzji dr hab. Doroty Fox]
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W wizji artystycznej utopii każde przedstawienie teatralne stałoby się iskrą buntu, prowokującą autentyczne i niezwykłe zmiany, podobne do bitwy o "Hernaniego" czy zdjęcia z plakatu spektaklu "Dziady" wyreżyserowanego przez Dejmka. Tytuł książki, który odnosi się do teatru zaangażowanego, kieruje nasze myśli w stronę bogatszego kulturowego tła, w którym współistnieje napięcie między etyką a estetyką. Pytania dotyczące autonomii sztuki i jej stopnia wyemancypowania względem realiów społecznych czy przestrzeni politycznej nieustannie wypływają na powierzchnię dyskusji, wciąż wpływając na sposób postrzegania twórczości artystycznej.
Struktura książki oraz jej koncepcja czerpią z dynamiki współczesnych zjawisk teatralnych. Wiodący historycy, teoretycy, praktycy teatru oraz niezależni dziennikarze łączą swoje perspektywy, tworząc wielowymiarowe spojrzenie. Fundamentalnym aspektem analizy jest tu jednoczesność aktu kreacji i odbioru dzieła teatralnego. Książka łączy tę podwójną perspektywę, harmonijnie zestawiając spojrzenia twórców z analizą oznak zaangażowania teatru przez jego odbiorców, krytyków i badaczy.
Dziś, kiedy mówimy o teatrze zaangażowanym w jego szerokim kontekście, zauważamy, że jego wpływ wykracza poza tradycyjne granice sztuki i teatru. Szczególnie w Polsce oraz innych krajach znajduje ono sprzyjające warunki do rozwoju, na co wpływają różnorodne zmiany społeczne i performatywne, a także demokratyzacja społeczeństw. Taki teatr, jako sztuka i instytucja, a także praktyka kulturowa, bazuje na głębokim współobcowaniu międzyludzkim, testując społeczną aktywność i opór wobec różnych centrów władzy.
[z recenzji dr hab. Doroty Fox]