Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Stanisławski na nowo
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Konstantin Stanisławski (1863-1938) jest postacią, która w szczególny sposób wpłynęła na rozwój współczesnego teatru. Jego rewolucyjne podejście do aktorstwa i metody pracy są wciąż studiowane i stanowią fundament dla wielu twórców teatralnych. Maria Shevtsova w swojej książce odsłania nieznane dotąd aspekty jego życia i twórczości, czerpiąc z bogactwa rosyjskich archiwów, zapisów prób oraz szkiców. Autorka pokazuje, jak mocno twórczość Stanisławskiego była powiązana z różnymi dziedzinami sztuki, takimi jak wizaż, taniec czy opera, i jak elementy te wpływały na jego artystyczne podejście.
W swojej pracy Shevtsova szczególną uwagę poświęca roli, jaką odgrywało rosyjskie prawosławie w kształtowaniu filozofii i systemu teatru Stanisławskiego. Analizuje jego przedsięwzięcia badawcze, w tym sześć laboratoryjnych studiów, przez pryzmat zmieniających się warunków politycznych i kulturowych – od czasów carskiej Rosji, przez rewolucję 1917 roku, aż po burzliwe lata dwudzieste i okres Stalina.
Oprócz dogłębnej analizy, Shevtsova korzysta z własnych doświadczeń oraz zrozumienia kulturowego dialogu między Rosją a Zachodem, co pozwala jej na świeże spojrzenie i eliminację licznych nieporozumień oraz uprzedzeń, które przez lata narosły wokół postaci Stanisławskiego. Jej książka to nie tylko próba przybliżenia dorobku Stanisławskiego, ale i wezwanie do głębszej refleksji nad tym, jak wiele jeszcze nie zostało odkryte w kontekście tej fascynującej postaci.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Konstantin Stanisławski (1863-1938) jest postacią, która w szczególny sposób wpłynęła na rozwój współczesnego teatru. Jego rewolucyjne podejście do aktorstwa i metody pracy są wciąż studiowane i stanowią fundament dla wielu twórców teatralnych. Maria Shevtsova w swojej książce odsłania nieznane dotąd aspekty jego życia i twórczości, czerpiąc z bogactwa rosyjskich archiwów, zapisów prób oraz szkiców. Autorka pokazuje, jak mocno twórczość Stanisławskiego była powiązana z różnymi dziedzinami sztuki, takimi jak wizaż, taniec czy opera, i jak elementy te wpływały na jego artystyczne podejście.
W swojej pracy Shevtsova szczególną uwagę poświęca roli, jaką odgrywało rosyjskie prawosławie w kształtowaniu filozofii i systemu teatru Stanisławskiego. Analizuje jego przedsięwzięcia badawcze, w tym sześć laboratoryjnych studiów, przez pryzmat zmieniających się warunków politycznych i kulturowych – od czasów carskiej Rosji, przez rewolucję 1917 roku, aż po burzliwe lata dwudzieste i okres Stalina.
Oprócz dogłębnej analizy, Shevtsova korzysta z własnych doświadczeń oraz zrozumienia kulturowego dialogu między Rosją a Zachodem, co pozwala jej na świeże spojrzenie i eliminację licznych nieporozumień oraz uprzedzeń, które przez lata narosły wokół postaci Stanisławskiego. Jej książka to nie tylko próba przybliżenia dorobku Stanisławskiego, ale i wezwanie do głębszej refleksji nad tym, jak wiele jeszcze nie zostało odkryte w kontekście tej fascynującej postaci.
