Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka, będąca wynikiem wystawy o identycznym tytule oraz konferencji "Jak myśli ciało? Cielesno-ruchowe praktyki doby modernizmu", eksploruje cielesne i ruchowe aspekty nowoczesności, koncentrując się na praktykach artystycznych i społecznych. Wydarzenia te miały miejsce w Muzeum Sztuki w Łodzi na przełomie 2016 i 2017 roku, a konferencja odbyła się 3-4 grudnia 2016 pod przewodnictwem prof. Małgorzaty Leyko z Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego.
Książka rozpoczyna się esejem wizualnym ilustrującym wystawę, której scenografię stworzyła Karolina Fandrejewska, oraz performanse, które miały wtedy miejsce. Znajdziemy tu także przewodnik po artystycznych, kulturowych, społecznych i politycznych tematach prezentowanych na wystawie. Kolejne teksty w tomie analizują globalne oraz lokalne aspekty rozwoju tańca modern; zagadnienia percepcji i recepcji tańca w kontekście scen Republiki Weimarskiej; kinestetyczne relacje nauk przyrodniczych i technologii z początku XX wieku; cielesne aspekty myślenia związane z historią kobiet; społeczne funkcje rytmu w praktykach tanecznych modernizmu. Ponadto omawiany jest taniec jako praca w kontekście politycznym i filozoficznym oraz relacje praktyk tańca modern z wczesnymi fazami ruchów feministycznych.
Ostatnie rozdziały książki dopełniają kluczowe wątki wystawy, zawierając tłumaczenie artykułu prof. Nell Andrew o belgijskiej tancerce i choreografce Akarovej, który bada relacje między sztukami wizualnymi, tańcem, teatrem, architekturą i muzyką. Znajduje się tu również tekst Małgorzaty Jędrzejczyk na temat interakcji przestrzeni i ruchu ciała w twórczości rzeźbiarki Katarzyny Kobro.
Zarówno wystawa, konferencja, jak i sama książka inspirują do refleksji nad cielesnymi i ruchowymi doświadczeniami modernizmu, mając na celu rozszerzenie dyskusji o kinestetycznych aspektach modernistycznych idei oraz wpisanie tańca i choreografii w szerszy kontekst sztuki nowoczesnej.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka, będąca wynikiem wystawy o identycznym tytule oraz konferencji "Jak myśli ciało? Cielesno-ruchowe praktyki doby modernizmu", eksploruje cielesne i ruchowe aspekty nowoczesności, koncentrując się na praktykach artystycznych i społecznych. Wydarzenia te miały miejsce w Muzeum Sztuki w Łodzi na przełomie 2016 i 2017 roku, a konferencja odbyła się 3-4 grudnia 2016 pod przewodnictwem prof. Małgorzaty Leyko z Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego.
Książka rozpoczyna się esejem wizualnym ilustrującym wystawę, której scenografię stworzyła Karolina Fandrejewska, oraz performanse, które miały wtedy miejsce. Znajdziemy tu także przewodnik po artystycznych, kulturowych, społecznych i politycznych tematach prezentowanych na wystawie. Kolejne teksty w tomie analizują globalne oraz lokalne aspekty rozwoju tańca modern; zagadnienia percepcji i recepcji tańca w kontekście scen Republiki Weimarskiej; kinestetyczne relacje nauk przyrodniczych i technologii z początku XX wieku; cielesne aspekty myślenia związane z historią kobiet; społeczne funkcje rytmu w praktykach tanecznych modernizmu. Ponadto omawiany jest taniec jako praca w kontekście politycznym i filozoficznym oraz relacje praktyk tańca modern z wczesnymi fazami ruchów feministycznych.
Ostatnie rozdziały książki dopełniają kluczowe wątki wystawy, zawierając tłumaczenie artykułu prof. Nell Andrew o belgijskiej tancerce i choreografce Akarovej, który bada relacje między sztukami wizualnymi, tańcem, teatrem, architekturą i muzyką. Znajduje się tu również tekst Małgorzaty Jędrzejczyk na temat interakcji przestrzeni i ruchu ciała w twórczości rzeźbiarki Katarzyny Kobro.
Zarówno wystawa, konferencja, jak i sama książka inspirują do refleksji nad cielesnymi i ruchowymi doświadczeniami modernizmu, mając na celu rozszerzenie dyskusji o kinestetycznych aspektach modernistycznych idei oraz wpisanie tańca i choreografii w szerszy kontekst sztuki nowoczesnej.
