Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Narodziny czyśćca
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Jacques Le Goff (1924–2014), uznawany za jednego z czołowych francuskich mediewistów, podjął się szczegółowego badania dotyczącego genezy chrześcijańskiej idei czyśćca. Efektem jego dociekań jest książka, która w połączeniu z „Historią raju” Jeana Delumeau oraz „Historią piekła” Georges’a Minois, tworzy francuski tryptyk na temat życia po śmierci. Wyniki badań Le Goffa różnią się od popularnych poglądów, według których koncepcja czyśćca miała być omawiana już przez św. Augustyna, a niektórzy przypisują jej obecność od VI wieku za pośrednictwem Grzegorza Wielkiego. Inni natomiast wskazują na koncylium florenckie w XV wieku jako moment, gdy czyściec stał się częścią doktryny Kościoła katolickiego. Chociaż o oczyszczającym ogniu, ignis purgatorius, wspominano już wcześniej, dopiero w latach 70. XII wieku, jak dowodzi Le Goff, pojawiło się pojęcie czyśćca jako odrębnego miejsca w zaświatach, znane jako purgatorium. Ta koncepcja, choć nie jest wspomniana w Biblii i nie jest uznawana przez inne religie poza katolicką, powstała z potrzeby czasów, dając żyjącym nadzieję na poprawę losu ich zmarłych. Jednocześnie wzmacniała rolę Kościoła jako pośrednika. Idea czyśćca wpłynęła na humanizację ludzkiego losu w kontekście wiecznego potępienia, ale stała się również powodem nadużyć w Kościele, prowadząc m.in. do handlu odpustami. Jacques Le Goff kończy swoje badania analizą „Boskiej komedii” Dantego, ale ich głównym przesłaniem pozostaje aktualne pytanie: czy czyściec miał złagodzić surowość piekła, czy raczej uczłowieczyć ideę abstrakcyjnego raju?
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Jacques Le Goff (1924–2014), uznawany za jednego z czołowych francuskich mediewistów, podjął się szczegółowego badania dotyczącego genezy chrześcijańskiej idei czyśćca. Efektem jego dociekań jest książka, która w połączeniu z „Historią raju” Jeana Delumeau oraz „Historią piekła” Georges’a Minois, tworzy francuski tryptyk na temat życia po śmierci. Wyniki badań Le Goffa różnią się od popularnych poglądów, według których koncepcja czyśćca miała być omawiana już przez św. Augustyna, a niektórzy przypisują jej obecność od VI wieku za pośrednictwem Grzegorza Wielkiego. Inni natomiast wskazują na koncylium florenckie w XV wieku jako moment, gdy czyściec stał się częścią doktryny Kościoła katolickiego. Chociaż o oczyszczającym ogniu, ignis purgatorius, wspominano już wcześniej, dopiero w latach 70. XII wieku, jak dowodzi Le Goff, pojawiło się pojęcie czyśćca jako odrębnego miejsca w zaświatach, znane jako purgatorium. Ta koncepcja, choć nie jest wspomniana w Biblii i nie jest uznawana przez inne religie poza katolicką, powstała z potrzeby czasów, dając żyjącym nadzieję na poprawę losu ich zmarłych. Jednocześnie wzmacniała rolę Kościoła jako pośrednika. Idea czyśćca wpłynęła na humanizację ludzkiego losu w kontekście wiecznego potępienia, ale stała się również powodem nadużyć w Kościele, prowadząc m.in. do handlu odpustami. Jacques Le Goff kończy swoje badania analizą „Boskiej komedii” Dantego, ale ich głównym przesłaniem pozostaje aktualne pytanie: czy czyściec miał złagodzić surowość piekła, czy raczej uczłowieczyć ideę abstrakcyjnego raju?
