Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Mitologia polska. Studium porównawcze
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W książce "Mitologia polska" autor eksploruje świat dawnych polskich bogów, jednocześnie krytycznie odnosząc się do romantycznych opisów Jana Długosza, które uznaje za mało wiarygodne. Zamiast tego, w poszukiwaniu prawdy sięga po bardziej wiarygodne źródła arabskie, które rzucają nowe światło na polskie wierzenia pogańskie. Opowiada również o upiorach, wilkołakach, czarownicach i różnych siłach nieczystych, zarówno tych związanych z domem, jak i przyrodą, a także o półlegendarnych władcach, takich jak Piast, Popiel i Wanda. Autor stara się zrekonstruować fundamentalne archetypy, mimo że, jak sam zauważa, bezpośrednie świadectwa mitologii polskiej nie przetrwały. Natomiast demonologia polska zachowała ciągłość od XV wieku aż po czasy współczesne, co jest kluczowe, ponieważ mitologia pogańska przerodziła się w chrześcijańską demonologię. Tak więc dawni bogowie i duchy przekształcili się w upiory, ich słudzy w czarowników, a ich obrzędy w zabobony.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W książce "Mitologia polska" autor eksploruje świat dawnych polskich bogów, jednocześnie krytycznie odnosząc się do romantycznych opisów Jana Długosza, które uznaje za mało wiarygodne. Zamiast tego, w poszukiwaniu prawdy sięga po bardziej wiarygodne źródła arabskie, które rzucają nowe światło na polskie wierzenia pogańskie. Opowiada również o upiorach, wilkołakach, czarownicach i różnych siłach nieczystych, zarówno tych związanych z domem, jak i przyrodą, a także o półlegendarnych władcach, takich jak Piast, Popiel i Wanda. Autor stara się zrekonstruować fundamentalne archetypy, mimo że, jak sam zauważa, bezpośrednie świadectwa mitologii polskiej nie przetrwały. Natomiast demonologia polska zachowała ciągłość od XV wieku aż po czasy współczesne, co jest kluczowe, ponieważ mitologia pogańska przerodziła się w chrześcijańską demonologię. Tak więc dawni bogowie i duchy przekształcili się w upiory, ich słudzy w czarowników, a ich obrzędy w zabobony.
