Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Księga dwunastu mniejszych proroków
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Teksty Dwunastu Mniejszych Proroków były już w czasach starożytnych umieszczane na jednym zwoju, co pozwalało traktować je jako jednolitą księgę w Biblii. Taki zabieg miał swoje źródła w praktycznych powodach, jak podaje Talmud; istniała bowiem obawa, że z racji ich krótkiej formy, niektóre z proroctw mogłyby zostać zagubione, jeśli nie zostałyby zebrane razem. Potwierdzeniem tej praktyki są odkrycia z Qumran, które wykazują, że już w II wieku przed naszą erą Księga Dwunastu Proroków była traktowana jako jedna całość. Choć określenie "mniejsi" sugeruje pewną hierarchię, prorocy ci w swej randze nie ustępują prorokom uznawanym za większych, jak Izajasz, Jeremiasz i Ezechiel. Termin ten zawdzięczamy Augustynowi z Hippony, który jasno zaznaczał, że odnosi się on jedynie do długości tekstów, nie zaś ich wartości. W tradycji żydowskiej używa się prostszego określenia "Dwunastka". Wszyscy ci prorocy, podobnie jak owa "wielka trójka", zaliczani są do grupy newiim achronim, czyli proroków późniejszych, w odróżnieniu od newiim riszonim, czyli pierwszych, od Jozuego do Samuela. Księga Dwunastu Proroków zamyka drugą część Biblii, która obejmuje Proroków.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Teksty Dwunastu Mniejszych Proroków były już w czasach starożytnych umieszczane na jednym zwoju, co pozwalało traktować je jako jednolitą księgę w Biblii. Taki zabieg miał swoje źródła w praktycznych powodach, jak podaje Talmud; istniała bowiem obawa, że z racji ich krótkiej formy, niektóre z proroctw mogłyby zostać zagubione, jeśli nie zostałyby zebrane razem. Potwierdzeniem tej praktyki są odkrycia z Qumran, które wykazują, że już w II wieku przed naszą erą Księga Dwunastu Proroków była traktowana jako jedna całość. Choć określenie "mniejsi" sugeruje pewną hierarchię, prorocy ci w swej randze nie ustępują prorokom uznawanym za większych, jak Izajasz, Jeremiasz i Ezechiel. Termin ten zawdzięczamy Augustynowi z Hippony, który jasno zaznaczał, że odnosi się on jedynie do długości tekstów, nie zaś ich wartości. W tradycji żydowskiej używa się prostszego określenia "Dwunastka". Wszyscy ci prorocy, podobnie jak owa "wielka trójka", zaliczani są do grupy newiim achronim, czyli proroków późniejszych, w odróżnieniu od newiim riszonim, czyli pierwszych, od Jozuego do Samuela. Księga Dwunastu Proroków zamyka drugą część Biblii, która obejmuje Proroków.
