Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ikonografia teatralna Tygodnika Illustrowanego (1859-1939). Tom 2. Inwentarz
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W 1991 roku, profesor Zbigniew Raszewski zwrócił uwagę na potrzebę prowadzenia badań nad ikonografią teatralną oraz opracowania jej szczegółowej dokumentacji. Praca Alicji Kędziory jest odpowiedzią na ten postulat, jednak wykracza ona poza tradycyjne ramy dokumentacji. Autorka analizuje zjawisko ikonografii z wieloaspektowego podejścia zalecanego przez historyków sztuki, zwracając uwagę na aspekty technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, kulturowe, socjologiczne oraz artystyczne. Publikacja ta podejmuje próbę przybliżenia historii teatru poprzez jego wizualną stronę, immanentną dla tej formy sztuki. W drugiej połowie XIX wieku wizualność zaczęła mieć wpływ na różnorodne aspekty życia, często zacierając wcześniejsze granice.
Książka jest fascynującą narracją zarówno o czasopiśmie nieposiadającym dotychczas monografii, jak i o dziejach teatru. Alicja Kędziora, omawiając różnorodne gatunki ikonografii teatralnej oraz przedstawiając ich związki z innymi formami sztuki prezentowanymi na łamach czasopisma, rzuca nowe światło na ewolucję widowiska teatralnego w jednym z najbardziej interesujących okresów jego historii. Opis ten stanowi nowatorskie spojrzenie na przemiany tego rodzaju sztuki, co zostało podkreślone w recenzji profesora Janusza Deglera.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W 1991 roku, profesor Zbigniew Raszewski zwrócił uwagę na potrzebę prowadzenia badań nad ikonografią teatralną oraz opracowania jej szczegółowej dokumentacji. Praca Alicji Kędziory jest odpowiedzią na ten postulat, jednak wykracza ona poza tradycyjne ramy dokumentacji. Autorka analizuje zjawisko ikonografii z wieloaspektowego podejścia zalecanego przez historyków sztuki, zwracając uwagę na aspekty technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, kulturowe, socjologiczne oraz artystyczne. Publikacja ta podejmuje próbę przybliżenia historii teatru poprzez jego wizualną stronę, immanentną dla tej formy sztuki. W drugiej połowie XIX wieku wizualność zaczęła mieć wpływ na różnorodne aspekty życia, często zacierając wcześniejsze granice.
Książka jest fascynującą narracją zarówno o czasopiśmie nieposiadającym dotychczas monografii, jak i o dziejach teatru. Alicja Kędziora, omawiając różnorodne gatunki ikonografii teatralnej oraz przedstawiając ich związki z innymi formami sztuki prezentowanymi na łamach czasopisma, rzuca nowe światło na ewolucję widowiska teatralnego w jednym z najbardziej interesujących okresów jego historii. Opis ten stanowi nowatorskie spojrzenie na przemiany tego rodzaju sztuki, co zostało podkreślone w recenzji profesora Janusza Deglera.
