Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Filozofia historii i cywilizacji. Wybór pism Adam Gurowski. Tom 1
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Dlaczego w XXI wieku, mimo ogromnych globalnych wyzwań, powinniśmy sięgać pamięcią do kontrowersyjnego filozofa politycznego i teoretyka cywilizacji z XIX wieku? Już za swojego życia został on zapomniany przez współczesnych, kiedy w 1834 roku podczas Wielkiej Emigracji ogłosił narodową apostazję. Jego prace były pomijane w polskiej tradycji intelektualnej, mimo to wciąż przebijał się przez analizę badaczy zajmujących się panslawizmem i cywilizacją amerykańską.
Spośród polskich myślicieli, niewielu miało tak szeroki horyzont spojrzenia. Jeszcze mniej z nich mogło osobiście doświadczyć różnorodności światów i ich filozoficznych struktur, podróżując od Berlina i Warszawy, przez Paryż, Londyn i Petersburg, aż po Rzym, Nowy Jork, Waszyngton i Boston.
Autor pisał traktaty, które czasem wydawały się prorocze. Jego obserwacje z czasów przemysłowej rewolucji, ujęte w wierze w postęp i optymistycznej wizji ludzkiej natury, przyniosły zaskakujące, nie zawsze pozytywne, rezultaty w kolejnym stuleciu. Epoka masowych społeczeństw zapanowała wraz z triumfem demokracji, ale również przyniosła totalitarną tyranię i naukowo motywowane ludobójstwo.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Dlaczego w XXI wieku, mimo ogromnych globalnych wyzwań, powinniśmy sięgać pamięcią do kontrowersyjnego filozofa politycznego i teoretyka cywilizacji z XIX wieku? Już za swojego życia został on zapomniany przez współczesnych, kiedy w 1834 roku podczas Wielkiej Emigracji ogłosił narodową apostazję. Jego prace były pomijane w polskiej tradycji intelektualnej, mimo to wciąż przebijał się przez analizę badaczy zajmujących się panslawizmem i cywilizacją amerykańską.
Spośród polskich myślicieli, niewielu miało tak szeroki horyzont spojrzenia. Jeszcze mniej z nich mogło osobiście doświadczyć różnorodności światów i ich filozoficznych struktur, podróżując od Berlina i Warszawy, przez Paryż, Londyn i Petersburg, aż po Rzym, Nowy Jork, Waszyngton i Boston.
Autor pisał traktaty, które czasem wydawały się prorocze. Jego obserwacje z czasów przemysłowej rewolucji, ujęte w wierze w postęp i optymistycznej wizji ludzkiej natury, przyniosły zaskakujące, nie zawsze pozytywne, rezultaty w kolejnym stuleciu. Epoka masowych społeczeństw zapanowała wraz z triumfem demokracji, ale również przyniosła totalitarną tyranię i naukowo motywowane ludobójstwo.
