Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Dworzec Warszawa Główna i linia średnicowa 1921–1949
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Budowa Dworca Głównego i realizacja zelektryfikowanej linii średnicowej były kluczowymi projektami transportowymi w międzywojennej Warszawie. To przedsięwzięcie, wprowadzające nowoczesne technologie, wcześniej nieużywane w Polskich Kolejach Państwowych, znacząco wpłynęło na rozwój kolei w Polsce. Dworzec zaprojektowano jako największy i najnowocześniejszy tego typu obiekt w kraju. Mimo że ze względu na wybuch II wojny światowej nie udało się ukończyć budowy ani ukończyć czterotorowej linii średnicowej, zrealizowane prace trwale zmieniły stołeczną sieć transportową i stymulowały rozwój okolicznych miejscowości.
Książka nie tylko przybliża historię tej inwestycji, ale również zawiera ponad sto archiwalnych fotografii dokumentujących etapy budowy zarówno dworca, jak i stacji Warszawa Główna oraz linii średnicowej. Kilkanaście planów i rysunków przedstawia wizje architektów i projektantów. Publikacja uwzględnia również organizację ruchu kolejowego tamtych czasów oraz nieznane dotąd szczegóły dotyczące obiektu w okresie wojny. Opisuje również rozbiórkę ruin dworca i reaktywację zniszczonej podczas wojny średnicówki warszawskiej.
Obecnie trudno jest wyobrazić sobie Warszawę bez linii średnicowej, podczas gdy Dworzec Główny, zniszczony na przełomie 1944 i 1945 roku, popadł niemal w zapomnienie. To właściwy moment, by przywołać jego historię!
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Budowa Dworca Głównego i realizacja zelektryfikowanej linii średnicowej były kluczowymi projektami transportowymi w międzywojennej Warszawie. To przedsięwzięcie, wprowadzające nowoczesne technologie, wcześniej nieużywane w Polskich Kolejach Państwowych, znacząco wpłynęło na rozwój kolei w Polsce. Dworzec zaprojektowano jako największy i najnowocześniejszy tego typu obiekt w kraju. Mimo że ze względu na wybuch II wojny światowej nie udało się ukończyć budowy ani ukończyć czterotorowej linii średnicowej, zrealizowane prace trwale zmieniły stołeczną sieć transportową i stymulowały rozwój okolicznych miejscowości.
Książka nie tylko przybliża historię tej inwestycji, ale również zawiera ponad sto archiwalnych fotografii dokumentujących etapy budowy zarówno dworca, jak i stacji Warszawa Główna oraz linii średnicowej. Kilkanaście planów i rysunków przedstawia wizje architektów i projektantów. Publikacja uwzględnia również organizację ruchu kolejowego tamtych czasów oraz nieznane dotąd szczegóły dotyczące obiektu w okresie wojny. Opisuje również rozbiórkę ruin dworca i reaktywację zniszczonej podczas wojny średnicówki warszawskiej.
Obecnie trudno jest wyobrazić sobie Warszawę bez linii średnicowej, podczas gdy Dworzec Główny, zniszczony na przełomie 1944 i 1945 roku, popadł niemal w zapomnienie. To właściwy moment, by przywołać jego historię!
