Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Dlaczego nie było wielkich artystek?
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Linda Nochlin w swoim przełomowym eseju zapoczątkowała erę feministycznej historii sztuki, nadal fundamentalną dla jej zrozumienia. Już od pierwszych słów, tekst prowokuje i wciąga, zachęcając do odrzucenia utartych przekonań i odkrywania nowych dróg myślowych. Zamiast odpowiadać wprost na pytanie o brak "wielkich artystek", Nochlin analizuje to pojęcie, ukazując, jak fallocentryczne podejście do geniuszu zdominowało artystyczne myślenie. Z wielką bystrością ukazuje przy tym, że dominujące dotychczas spojrzenie białych mężczyzn przyniosło zarówno moralne, jak i intelektualne porażki.
W rocznicowym wydaniu eseju znajduje się także tekst zatytułowany Trzydzieści lat później, w którym Nochlin analizuje swoje wcześniejsze poglądy w świetle rozwoju teorii feministycznej, teorii queer, oraz studiów postkolonialnych. Odwołując się do twórczości takich artystek jak Louise Bourgeois czy Cindy Sherman, rozważa nowe spojrzenie na rolę kobiet i sztuki z pasją i precyzją. Dlaczego nie było wielkich artystek? stał się manifestem, którego echo wciąż brzmi we współczesnym społeczeństwie, a przesłanie Nochlin pozostaje niezwykle aktualne, o czym sama mówiła w 2015 roku: "Przed nami wciąż jeszcze daleka droga".
To jubileuszowe wydanie, które inauguruje Catherine Grant, przypomina o nieustannych wpływach eseju. Linda Nochlin (1931-2017), znana ze swych prac dotyczących płci w historii sztuki, wykładała nowoczesną sztukę na Uniwersytecie Nowojorskim i była autorką wielu cenionych publikacji, w tym takich jak Women, Art and Power czy Representing Women. Z kolei Catherine Grant, znawczyni sztuki współczesnej i feministycznej, związana była z Courtauld Institute of Art i jest współautorką książek takich jak Girls! Girls! Girls! oraz Fandom as Methodology.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Linda Nochlin w swoim przełomowym eseju zapoczątkowała erę feministycznej historii sztuki, nadal fundamentalną dla jej zrozumienia. Już od pierwszych słów, tekst prowokuje i wciąga, zachęcając do odrzucenia utartych przekonań i odkrywania nowych dróg myślowych. Zamiast odpowiadać wprost na pytanie o brak "wielkich artystek", Nochlin analizuje to pojęcie, ukazując, jak fallocentryczne podejście do geniuszu zdominowało artystyczne myślenie. Z wielką bystrością ukazuje przy tym, że dominujące dotychczas spojrzenie białych mężczyzn przyniosło zarówno moralne, jak i intelektualne porażki.
W rocznicowym wydaniu eseju znajduje się także tekst zatytułowany Trzydzieści lat później, w którym Nochlin analizuje swoje wcześniejsze poglądy w świetle rozwoju teorii feministycznej, teorii queer, oraz studiów postkolonialnych. Odwołując się do twórczości takich artystek jak Louise Bourgeois czy Cindy Sherman, rozważa nowe spojrzenie na rolę kobiet i sztuki z pasją i precyzją. Dlaczego nie było wielkich artystek? stał się manifestem, którego echo wciąż brzmi we współczesnym społeczeństwie, a przesłanie Nochlin pozostaje niezwykle aktualne, o czym sama mówiła w 2015 roku: "Przed nami wciąż jeszcze daleka droga".
To jubileuszowe wydanie, które inauguruje Catherine Grant, przypomina o nieustannych wpływach eseju. Linda Nochlin (1931-2017), znana ze swych prac dotyczących płci w historii sztuki, wykładała nowoczesną sztukę na Uniwersytecie Nowojorskim i była autorką wielu cenionych publikacji, w tym takich jak Women, Art and Power czy Representing Women. Z kolei Catherine Grant, znawczyni sztuki współczesnej i feministycznej, związana była z Courtauld Institute of Art i jest współautorką książek takich jak Girls! Girls! Girls! oraz Fandom as Methodology.
