Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.






Nowa
Książka nowa.





Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.





Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.





Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Czwarta władza
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Dla specjalistów z zakresu nauk politycznych i komunikacji społecznej pojęcie czwartej władzy jest nieodłącznie związane z mediami. Jednak warto rozważyć alternatywne podejście, uwzględniające perspektywę prawnoustrojową. Tego rodzaju spojrzenie opiera się na współczesnej zasadzie podziału władzy, która, mimo różnorodnych interpretacji wynikających z ustrojów poszczególnych państw, zawsze ma swoje korzenie w teorii Monteskiusza.
W dzisiejszych demokratycznych systemach, często można zauważyć sytuacje, w których jedno ugrupowanie polityczne zyskuje kontrolę nad legislatywą i egzekutywą. Dzieje się tak zwłaszcza w młodych demokracjach, takich jak Węgry czy Polska, gdzie istnieją próby zdobycia wpływu na władzę sądowniczą.
W obliczu takich wyzwań warto szukać innego ośrodka władzy, który miałby zdolność równoważenia wpływów legislatywy i egzekutywy. Wprowadzenie tego rodzaju czwartej władzy mogłoby stanowić współczesne uzupełnienie doktryny Monteskiusza, pozwalając uniknąć koncentracji władzy. Media, samorząd terytorialny, Naród, a także organy kontroli i ochrony prawa, czy inne podmioty mogłyby pełnić rolę tej czwartej władzy.
W związku z przedstawionym problemem wyłaniają się kluczowe pytania badawcze: jakie cechy powinien mieć dany podmiot, żeby można go było uznać za czwartą władzę? Jaką rolę pełnią obecnie media jako potencjalna czwarta władza? Czy w ramach polskiego systemu można wskazać podmioty zdolne pełnić tę funkcję? Jakie są stosunki pomiędzy tradycyjną triadą Monteskiusza a podmiotami potencjalnie pełniącymi rolę czwartej władzy?
Ten fragment książki skłania do głębszej refleksji nad współczesnymi wyzwaniami związanymi z funkcjonowaniem państwowego systemu władzy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
40.68 zł
nowa

- nowa książka
Wysyłka w ciągu 48h + czas dostawy
jak nowa
dobry
widoczne ślady używania
Dostępna ilość 4
Uwaga została 1 szt.
Posiadamy 4 szt.
Dla specjalistów z zakresu nauk politycznych i komunikacji społecznej pojęcie czwartej władzy jest nieodłącznie związane z mediami. Jednak warto rozważyć alternatywne podejście, uwzględniające perspektywę prawnoustrojową. Tego rodzaju spojrzenie opiera się na współczesnej zasadzie podziału władzy, która, mimo różnorodnych interpretacji wynikających z ustrojów poszczególnych państw, zawsze ma swoje korzenie w teorii Monteskiusza.
W dzisiejszych demokratycznych systemach, często można zauważyć sytuacje, w których jedno ugrupowanie polityczne zyskuje kontrolę nad legislatywą i egzekutywą. Dzieje się tak zwłaszcza w młodych demokracjach, takich jak Węgry czy Polska, gdzie istnieją próby zdobycia wpływu na władzę sądowniczą.
W obliczu takich wyzwań warto szukać innego ośrodka władzy, który miałby zdolność równoważenia wpływów legislatywy i egzekutywy. Wprowadzenie tego rodzaju czwartej władzy mogłoby stanowić współczesne uzupełnienie doktryny Monteskiusza, pozwalając uniknąć koncentracji władzy. Media, samorząd terytorialny, Naród, a także organy kontroli i ochrony prawa, czy inne podmioty mogłyby pełnić rolę tej czwartej władzy.
W związku z przedstawionym problemem wyłaniają się kluczowe pytania badawcze: jakie cechy powinien mieć dany podmiot, żeby można go było uznać za czwartą władzę? Jaką rolę pełnią obecnie media jako potencjalna czwarta władza? Czy w ramach polskiego systemu można wskazać podmioty zdolne pełnić tę funkcję? Jakie są stosunki pomiędzy tradycyjną triadą Monteskiusza a podmiotami potencjalnie pełniącymi rolę czwartej władzy?
Ten fragment książki skłania do głębszej refleksji nad współczesnymi wyzwaniami związanymi z funkcjonowaniem państwowego systemu władzy.