Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Traktat o miłości
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Traktat etyczny zawarty w tym tomie, dotyczący kwestii 23-46 z drugiej części drugiej części Summy teologii Tomasza z Akwinu, eksploruje podstawy doktryny moralnej powiązanej z chrześcijaństwem. Kluczowym elementem chrześcijańskiej etyki jest przykazanie miłości bliźniego, które, mimo że wyraźnie zaznaczone w Ewangeliach, odnajduje również korzenie w Starym Testamencie. To przykazanie, wyrażone jako „kochaj bliźniego swego jak siebie samego”, ma długą historię interpretacji, choć jego treść była różnie pojmowana przez stulecia.
Miłość, o której mowa w tym przykazaniu, nie jest po prostu naturalną życzliwością czy sympatią wobec innych ludzi. Jest to dar – moc pochodząca od Boga, której człowiek sam nie mógłby wzbudzić. Otrzymana zdolność wymaga właściwego zarządzania; może być wykorzystywana lepiej lub gorzej, ale zawsze jest wynikiem boskiej łaski. To nadprzyrodzone uczucie, znane jako caritas, stanowi esencję omawianego fragmentu dzieła Tomasza z Akwinu, podkreślając teocentryczny charakter tej miłości.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Traktat etyczny zawarty w tym tomie, dotyczący kwestii 23-46 z drugiej części drugiej części Summy teologii Tomasza z Akwinu, eksploruje podstawy doktryny moralnej powiązanej z chrześcijaństwem. Kluczowym elementem chrześcijańskiej etyki jest przykazanie miłości bliźniego, które, mimo że wyraźnie zaznaczone w Ewangeliach, odnajduje również korzenie w Starym Testamencie. To przykazanie, wyrażone jako „kochaj bliźniego swego jak siebie samego”, ma długą historię interpretacji, choć jego treść była różnie pojmowana przez stulecia.
Miłość, o której mowa w tym przykazaniu, nie jest po prostu naturalną życzliwością czy sympatią wobec innych ludzi. Jest to dar – moc pochodząca od Boga, której człowiek sam nie mógłby wzbudzić. Otrzymana zdolność wymaga właściwego zarządzania; może być wykorzystywana lepiej lub gorzej, ale zawsze jest wynikiem boskiej łaski. To nadprzyrodzone uczucie, znane jako caritas, stanowi esencję omawianego fragmentu dzieła Tomasza z Akwinu, podkreślając teocentryczny charakter tej miłości.
