Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Scena – między słowem a obrazem. O kompozycji dramatów Juliusza Słowackiego
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Magda Nabiałek, posiadająca tytuł doktora nauk humanistycznych oraz dyplom z polonistyki, pracuje jako asystentka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Jej obszar specjalizacji obejmuje poetykę dramatu. Nabiałek pełniła rolę redaktora w takich publikacjach jak "Romantyzm Drugiej Wielkiej Emigracji", "Krzyżanowski. Spojrzenie po latach" oraz specjalnym numerze "Przeglądu Filozoficzno-Literackiego" poświęconym Łotmanowi i de Manowi. W swojej książce Nabiałek proponuje nowe kategorie analizy, które umożliwiają nowe spojrzenie na charakterystyczne, aczkolwiek subtelne, wewnętrzne napięcia twórczości Słowackiego. Jej podejście, oparte na języku poetologicznym, pozostawia na boku klasyczne teorie sztuki romantycznej. Przemiany te dotyczą modyfikacji techniki kreowania kadrów, co wpływa na pozycję widza i wspiera proces transformacji, jakiej podlega czytelnik. Autorka szczegółowo analizuje "Kordiana" i "Balladynę", gdzie jej złożona propozycja poetologiczna skutecznie opisuje zmienność perspektyw i możliwości percepcji świata, z którą inne kategorie, takie jak ironia czy iluzja, nie zawsze sobie radzą, jak zauważa dr hab. Magdalena Saganiak, prof. UKSW.
W humanistyce historia jest pełna powrotów do przeszłości. Dowodem na to jest praca Nabiałek, która ponownie stawia fundamentalne pytania dotyczące statusu dramatu i poetyki utworów scenicznych. Jej rozważania znajdują się w kontekście ciągle aktualnej opozycji między słowem a obrazem, potencjał której dramatologia, jak sugeruje autorka, nie w pełni jeszcze wyczerpała. Magda Nabiałek skupia swoją uwagę na zmienności perspektyw i sposobach widzenia świata w dramatach Słowackiego, proponując własną interpretację dzieł autora "Kordiana". Analizując wielopoziomową strukturę tych utworów, odtworzyła architektoniczną konstrukcję dzieła. Pojęcia, takie jak sceniczność czy konstrukcja kadru, pomagają jej ukazać wewnętrzne napięcia i ukryty potencjał semantyczny dramatu, czyniąc z analizy propozycję teoretyczną, wykraczającą poza twórczość jednego pisarza.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Magda Nabiałek, posiadająca tytuł doktora nauk humanistycznych oraz dyplom z polonistyki, pracuje jako asystentka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Jej obszar specjalizacji obejmuje poetykę dramatu. Nabiałek pełniła rolę redaktora w takich publikacjach jak "Romantyzm Drugiej Wielkiej Emigracji", "Krzyżanowski. Spojrzenie po latach" oraz specjalnym numerze "Przeglądu Filozoficzno-Literackiego" poświęconym Łotmanowi i de Manowi. W swojej książce Nabiałek proponuje nowe kategorie analizy, które umożliwiają nowe spojrzenie na charakterystyczne, aczkolwiek subtelne, wewnętrzne napięcia twórczości Słowackiego. Jej podejście, oparte na języku poetologicznym, pozostawia na boku klasyczne teorie sztuki romantycznej. Przemiany te dotyczą modyfikacji techniki kreowania kadrów, co wpływa na pozycję widza i wspiera proces transformacji, jakiej podlega czytelnik. Autorka szczegółowo analizuje "Kordiana" i "Balladynę", gdzie jej złożona propozycja poetologiczna skutecznie opisuje zmienność perspektyw i możliwości percepcji świata, z którą inne kategorie, takie jak ironia czy iluzja, nie zawsze sobie radzą, jak zauważa dr hab. Magdalena Saganiak, prof. UKSW.
W humanistyce historia jest pełna powrotów do przeszłości. Dowodem na to jest praca Nabiałek, która ponownie stawia fundamentalne pytania dotyczące statusu dramatu i poetyki utworów scenicznych. Jej rozważania znajdują się w kontekście ciągle aktualnej opozycji między słowem a obrazem, potencjał której dramatologia, jak sugeruje autorka, nie w pełni jeszcze wyczerpała. Magda Nabiałek skupia swoją uwagę na zmienności perspektyw i sposobach widzenia świata w dramatach Słowackiego, proponując własną interpretację dzieł autora "Kordiana". Analizując wielopoziomową strukturę tych utworów, odtworzyła architektoniczną konstrukcję dzieła. Pojęcia, takie jak sceniczność czy konstrukcja kadru, pomagają jej ukazać wewnętrzne napięcia i ukryty potencjał semantyczny dramatu, czyniąc z analizy propozycję teoretyczną, wykraczającą poza twórczość jednego pisarza.
