Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Religia. Droga do nadziei. Poradnik metodyczny. Klasa 2. Szkoła branżowa I stopnia
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Poradnik metodyczny do nauki religii rzymskokatolickiej, stworzony na podstawie podręcznika nr AZ-52-01/18-PO-10/21, zgodnego z programem nauczania nr AZ-5-01/18, oferuje pełne scenariusze lekcji dla każdego katechezy zawartego w podręczniku dla uczniów. Materiały zawarte w poradniku zachęcają do prowadzenia istotnych dyskusji, które są chętnie podejmowane przez młodzież. Treści katechetyczne są zintegrowane z ogólną edukacją szkolną, co pozwala na bliższe odniesienie do codziennego życia młodych ludzi i może stanowić punkt wyjścia do refleksji i dyskusji w kontekście innych przedmiotów.
Celem jest inspirowanie uczniów do analizowania własnych wyborów oraz wspieranie ich w tworzeniu przemyślanych i umotywowanych argumentów w rozmowach na temat wiary czy kwestii społecznych i moralnych. Uczniowie są zachęcani do aktywnego poszukiwania odpowiedzi na pytania związane z wiarą oraz do integracji tych tematów z wiedzą szkolną. Przez to dostaną szansę zapoznania się ze świadectwami innych ludzi, które ukazują Boga oraz proponują autentyczny chrześcijański styl życia, wykraczający poza zwykłe tradycje i nawyki.
Każda jednostka katechetyczna jest realizowana w kilku etapach: ODKRYWAM, SPOTYKAM, POZNAJĘ, ODPOWIADAM, UTRWALAM i MODLĘ SIĘ. Proces zaczyna się od przedstawienia problemu (ODKRYWAM), po czym następuje spotkanie z osobą związaną z tematem danego problemu. Kolejno, w części POZNAJĘ, uczniowie zdobywają wiedzę. Następny krok, ODPOWIADAM, umożliwia uczniom wyrażenie własnej postawy. Przy każdej lekcji są też wskazówki, jak utrwalić zdobytą wiedzę. Często w podręczniku znajduje się dodatkowy krok: PODEJMUJĘ WYZWANIE, w którym sugerowane jest działanie lub pogłębiona refleksja nad danym tematem. Każda lekcja kończy się modlitwą, co ma wspomóc pełne uczestnictwo uczniów.
Dla nauczycieli zostały przygotowane dodatkowe materiały na portalu STREFA KATECHETY (www.strefakatechety.pl), wśród których znajdują się cytaty, prezentacje multimedialne, karty pracy i inne przydatne zasoby. Każdy element scenariusza, który proponuje wykorzystanie materiałów z portalu, jest oznaczony odpowiednią ikoną. Dodatkowe oznaczenia wskazują kiedy warto sięgnąć po Pismo Święte lub używać urządzeń z dostępem do internetu, takich jak rzutnik czy smartfony.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Poradnik metodyczny do nauki religii rzymskokatolickiej, stworzony na podstawie podręcznika nr AZ-52-01/18-PO-10/21, zgodnego z programem nauczania nr AZ-5-01/18, oferuje pełne scenariusze lekcji dla każdego katechezy zawartego w podręczniku dla uczniów. Materiały zawarte w poradniku zachęcają do prowadzenia istotnych dyskusji, które są chętnie podejmowane przez młodzież. Treści katechetyczne są zintegrowane z ogólną edukacją szkolną, co pozwala na bliższe odniesienie do codziennego życia młodych ludzi i może stanowić punkt wyjścia do refleksji i dyskusji w kontekście innych przedmiotów.
Celem jest inspirowanie uczniów do analizowania własnych wyborów oraz wspieranie ich w tworzeniu przemyślanych i umotywowanych argumentów w rozmowach na temat wiary czy kwestii społecznych i moralnych. Uczniowie są zachęcani do aktywnego poszukiwania odpowiedzi na pytania związane z wiarą oraz do integracji tych tematów z wiedzą szkolną. Przez to dostaną szansę zapoznania się ze świadectwami innych ludzi, które ukazują Boga oraz proponują autentyczny chrześcijański styl życia, wykraczający poza zwykłe tradycje i nawyki.
Każda jednostka katechetyczna jest realizowana w kilku etapach: ODKRYWAM, SPOTYKAM, POZNAJĘ, ODPOWIADAM, UTRWALAM i MODLĘ SIĘ. Proces zaczyna się od przedstawienia problemu (ODKRYWAM), po czym następuje spotkanie z osobą związaną z tematem danego problemu. Kolejno, w części POZNAJĘ, uczniowie zdobywają wiedzę. Następny krok, ODPOWIADAM, umożliwia uczniom wyrażenie własnej postawy. Przy każdej lekcji są też wskazówki, jak utrwalić zdobytą wiedzę. Często w podręczniku znajduje się dodatkowy krok: PODEJMUJĘ WYZWANIE, w którym sugerowane jest działanie lub pogłębiona refleksja nad danym tematem. Każda lekcja kończy się modlitwą, co ma wspomóc pełne uczestnictwo uczniów.
Dla nauczycieli zostały przygotowane dodatkowe materiały na portalu STREFA KATECHETY (www.strefakatechety.pl), wśród których znajdują się cytaty, prezentacje multimedialne, karty pracy i inne przydatne zasoby. Każdy element scenariusza, który proponuje wykorzystanie materiałów z portalu, jest oznaczony odpowiednią ikoną. Dodatkowe oznaczenia wskazują kiedy warto sięgnąć po Pismo Święte lub używać urządzeń z dostępem do internetu, takich jak rzutnik czy smartfony.
