Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Przewodnik po sztuce współczesnej
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W przeszłości pozycja artysty była mocno związana z jego zdolnościami technicznymi i umiejętnością wiernego odwzorowania rzeczywistości. Portret musiał być dokładnym odzwierciedleniem modela, a krajobrazy musiały być rozpoznawalne w najdrobniejszych szczegółach. Jednakże, wraz z nadejściem fotografii, wielu artystów zaczęło odchodzić od tradycyjnych przedstawień na rzecz bardziej osobistych i emocjonalnych interpretacji malowanych tematów. Od samego początku tych radykalnych zmian w sztuce krytycy często mylili pozorne niedostatki techniczne z brakiem artystycznego wyrazu, szydząc z ekspresyjnych prac i porównując je do twórczości dzieci. W tej inspirującej książce Susie Hodge analizuje 100 dzieł sztuki, które wzbudziły silne kontrowersje wśród krytyków. Od "Olimpii" Cy Twombly’ego (1957), przez ekspresyjne "Drzewo życia" Johna Hoylanda (1994), po pozornie chaotyczne "Moje łóżko" Tracey Emin (1998) – Hodge wyjaśnia, dlaczego te prace nie są błahymi nowinkami, lecz inspirowanymi kontynuacjami wcześniejszych koncepcji artystycznych. Autorka tłumaczy, jak takie dzieła jak "Nierzeźbione klocki" Carla Andre (1975), prezentujące prostokątną kompozycję brył z drewna cedrowego, odgrywają kluczową rolę w historii idei, pokazując jednocześnie wpływy dawnych twórców. Podobnie jak prace Damiena Hirsta mogłyby być zrealizowane przez dziecko, jednak głębsze zrozumienie ich znaczenia i miejsca w kontekście artystycznej ewolucji wymaga dojrzałego spojrzenia. Susie Hodge wnikliwie tłumaczy, dlaczego sztuka współczesna wychodzi poza ramy dziecięcej zabawy. Dzięki ilustracjom od Hansa Arpa po Andy'ego Warhola, książka umieszcza współczesne dzieła w szerokim kontekście kulturowym, pomagając nam zrozumieć, jak ewoluowała sztuka od realistycznych prac z poprzednich wieków i jak zmieniają się nasze odczucia podczas obcowania z nowoczesnymi wystawami.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W przeszłości pozycja artysty była mocno związana z jego zdolnościami technicznymi i umiejętnością wiernego odwzorowania rzeczywistości. Portret musiał być dokładnym odzwierciedleniem modela, a krajobrazy musiały być rozpoznawalne w najdrobniejszych szczegółach. Jednakże, wraz z nadejściem fotografii, wielu artystów zaczęło odchodzić od tradycyjnych przedstawień na rzecz bardziej osobistych i emocjonalnych interpretacji malowanych tematów. Od samego początku tych radykalnych zmian w sztuce krytycy często mylili pozorne niedostatki techniczne z brakiem artystycznego wyrazu, szydząc z ekspresyjnych prac i porównując je do twórczości dzieci. W tej inspirującej książce Susie Hodge analizuje 100 dzieł sztuki, które wzbudziły silne kontrowersje wśród krytyków. Od "Olimpii" Cy Twombly’ego (1957), przez ekspresyjne "Drzewo życia" Johna Hoylanda (1994), po pozornie chaotyczne "Moje łóżko" Tracey Emin (1998) – Hodge wyjaśnia, dlaczego te prace nie są błahymi nowinkami, lecz inspirowanymi kontynuacjami wcześniejszych koncepcji artystycznych. Autorka tłumaczy, jak takie dzieła jak "Nierzeźbione klocki" Carla Andre (1975), prezentujące prostokątną kompozycję brył z drewna cedrowego, odgrywają kluczową rolę w historii idei, pokazując jednocześnie wpływy dawnych twórców. Podobnie jak prace Damiena Hirsta mogłyby być zrealizowane przez dziecko, jednak głębsze zrozumienie ich znaczenia i miejsca w kontekście artystycznej ewolucji wymaga dojrzałego spojrzenia. Susie Hodge wnikliwie tłumaczy, dlaczego sztuka współczesna wychodzi poza ramy dziecięcej zabawy. Dzięki ilustracjom od Hansa Arpa po Andy'ego Warhola, książka umieszcza współczesne dzieła w szerokim kontekście kulturowym, pomagając nam zrozumieć, jak ewoluowała sztuka od realistycznych prac z poprzednich wieków i jak zmieniają się nasze odczucia podczas obcowania z nowoczesnymi wystawami.
