Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Przekroczyć rozum sekularny. Teologia i teoria sekularna
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Od czasów nowożytności teologia stawała w obliczu ciągłych ataków ze strony świeckiego rozumu, który kwestionował jej prawomocność. W obronie swojej pozycji wiara musiała zmierzyć się z ideą racjonalności uznawaną za światopoglądowo neutralną, wspieraną przez nauki społeczne. Co jednak, jeśli okaże się, że sekularna myśl również bazuje na teologicznych fundamentach, które nie zawsze mogą być udowodnione? Jeszcze bardziej problematyczne jest to, gdy prowadzi ona do konfliktów, których nie potrafi rozwiązać z uwagi na swoje głębokie zakorzenienie w ontologii przemocy.
W tej książce Milbank podejmuje się zbadania tych zagadnień i proponuje trzecią drogę rozwoju dla teologii. Nie jest to ani pasywna akceptacja ataków ze strony nauk społecznych, ani próba obrony inspirowana świeckimi ideami neutralności. Proponuje on nową perspektywę, która umożliwia teologii znalezienie równowagi i autonomii w świecie współczesnych kryzysów intelektualnych.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Od czasów nowożytności teologia stawała w obliczu ciągłych ataków ze strony świeckiego rozumu, który kwestionował jej prawomocność. W obronie swojej pozycji wiara musiała zmierzyć się z ideą racjonalności uznawaną za światopoglądowo neutralną, wspieraną przez nauki społeczne. Co jednak, jeśli okaże się, że sekularna myśl również bazuje na teologicznych fundamentach, które nie zawsze mogą być udowodnione? Jeszcze bardziej problematyczne jest to, gdy prowadzi ona do konfliktów, których nie potrafi rozwiązać z uwagi na swoje głębokie zakorzenienie w ontologii przemocy.
W tej książce Milbank podejmuje się zbadania tych zagadnień i proponuje trzecią drogę rozwoju dla teologii. Nie jest to ani pasywna akceptacja ataków ze strony nauk społecznych, ani próba obrony inspirowana świeckimi ideami neutralności. Proponuje on nową perspektywę, która umożliwia teologii znalezienie równowagi i autonomii w świecie współczesnych kryzysów intelektualnych.
