Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Polski model władzy wykonawczej na tle porównawczy
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Zbiór artykułów prezentowany w tym tomie wynika z konferencji naukowej, która odbyła się podczas VI Ogólnopolskiego Zjazdu Kół Naukowych Prawa Konstytucyjnego w dniach 12-13 grudnia 2013 roku. Wśród autorów znajdują się przedstawiciele czołowych ośrodków akademickich, takich jak Uniwersytet Śląski w Katowicach, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Warszawski oraz Uniwersytet Gdański. Prace zawarte w książce skupiają się na różnorodnych aspektach egzekutywy, omawiając jej optymalny kształt.
Jan Sobiech analizuje konstytucyjną rolę prezydenta w Polsce i na Węgrzech, akcentując wybory prezydenckie, kompetencje związane z tworzeniem prawa, wpływ na funkcjonowanie władzy ustawodawczej i prerogatywy w sytuacjach nadzwyczajnych. Prace Pawła Króliczka oraz Agaty Pyrzyńskiej poświęcone są procedurom tworzenia rządu w Polsce oraz krajach Beneluksu, gdzie funkcje głowy państwa często bywają ograniczone, a jej realna siła zależy od politycznego zaplecza w parlamencie.
Robert Trzaskowski bada ewolucję pozycji premiera w brytyjskim systemie prawnym, podkreślając transformację tej roli z kierowniczej na dominującą w ramach Westminsteru, mimo konieczności posiadania poparcia Izby Gmin. Piotr Maciaszek podejmuje temat wpływu partii politycznych na egzekutywę w Polsce i Francji, wskazując, że to właśnie partie kreują konstytucyjne zwyczaje, co zaciera granice między legislatywą a władzą wykonawczą. Proponuje on, by problem ten rozwiązać poprzez zasadę incompatibilitas, co mogłoby przyczynić się do depolityzacji egzekutywy.
Marek Suski w swoim artykule omawia specyfikę komisji wspólnych rządu i organizacji społecznych, definiując je jako organy o kolegialnym, doradczym charakterze, składające się z przedstawicieli rządowych i społecznych. Te teksty oferują dogłębne i różnorodne spojrzenie na złożoną sferę władzy wykonawczej w kontekście konstytucyjnym różnych krajów.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Zbiór artykułów prezentowany w tym tomie wynika z konferencji naukowej, która odbyła się podczas VI Ogólnopolskiego Zjazdu Kół Naukowych Prawa Konstytucyjnego w dniach 12-13 grudnia 2013 roku. Wśród autorów znajdują się przedstawiciele czołowych ośrodków akademickich, takich jak Uniwersytet Śląski w Katowicach, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Warszawski oraz Uniwersytet Gdański. Prace zawarte w książce skupiają się na różnorodnych aspektach egzekutywy, omawiając jej optymalny kształt.
Jan Sobiech analizuje konstytucyjną rolę prezydenta w Polsce i na Węgrzech, akcentując wybory prezydenckie, kompetencje związane z tworzeniem prawa, wpływ na funkcjonowanie władzy ustawodawczej i prerogatywy w sytuacjach nadzwyczajnych. Prace Pawła Króliczka oraz Agaty Pyrzyńskiej poświęcone są procedurom tworzenia rządu w Polsce oraz krajach Beneluksu, gdzie funkcje głowy państwa często bywają ograniczone, a jej realna siła zależy od politycznego zaplecza w parlamencie.
Robert Trzaskowski bada ewolucję pozycji premiera w brytyjskim systemie prawnym, podkreślając transformację tej roli z kierowniczej na dominującą w ramach Westminsteru, mimo konieczności posiadania poparcia Izby Gmin. Piotr Maciaszek podejmuje temat wpływu partii politycznych na egzekutywę w Polsce i Francji, wskazując, że to właśnie partie kreują konstytucyjne zwyczaje, co zaciera granice między legislatywą a władzą wykonawczą. Proponuje on, by problem ten rozwiązać poprzez zasadę incompatibilitas, co mogłoby przyczynić się do depolityzacji egzekutywy.
Marek Suski w swoim artykule omawia specyfikę komisji wspólnych rządu i organizacji społecznych, definiując je jako organy o kolegialnym, doradczym charakterze, składające się z przedstawicieli rządowych i społecznych. Te teksty oferują dogłębne i różnorodne spojrzenie na złożoną sferę władzy wykonawczej w kontekście konstytucyjnym różnych krajów.
