Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka, którą prezentujemy czytelnikowi, stanowi autorskie spojrzenie pedagogów porównawczych na zmiany edukacyjne we współczesnym świecie. W świecie, w którym zachodzą dynamiczne zmiany społeczne, wzrasta tempo przyrostu wiedzy, ale równie szybko odwraca się od niej racjonalność. To rzeczywistość, gdzie splatają się dwa przeciwstawne nurty: z jednej strony dążenie do unifikacji, widoczne w ujednoliceniu mody, muzyki popularnej, programów telewizyjnych, architektury czy języka internetowego; z drugiej zaś wzrasta świadomość własnej tożsamości i potrzeba jej manifestacji. W tym niejednoznacznym środowisku ogromną rolę pełni wiedza, której zadaniem jest wprowadzanie ładu w chaosie.
Publikacja zawiera zbiór artykułów, które idealnie wpasowują się w tradycyjne podejście do zadań pedagogiki porównawczej. Analizują one procesy edukacyjne i wychowawcze w kontekście społecznym i historycznym, kontrastując różne perspektywy, by ujawnić ich ukryte zasady. Artykuły te ukazują, jak pedagogika porównawcza może nie tylko wyjaśniać funkcjonowanie systemów oświatowych, ale również stanowić efektywne narzędzie planowania reform i kształtowania polityki edukacyjnej.
Według recenzji dr hab. Bogusława Milerskiego, książka "Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej" jest udaną próbą analizy różnorodnych rozwiązań edukacyjnych, w której czytelnik odkrywa, że pedagogika porównawcza nie jest jednolita. Obraz zmian i ich wpływu na obecne modele edukacyjne także nie jest jednoznaczny. Dlatego ważny jest ten syntetyczny wykład, który oferuje czytelnikom solidną podstawę do refleksji nad współczesnym znaczeniem komparatystyki w edukacji. Książka może stanowić wartościowe uzupełnienie podręczników pedagogiki porównawczej, socjologii wychowania i polityki oświatowej. Dodatkowo, poruszane w niej tematy związane z kulturą szkoły będą cenne dla każdego zainteresowanego transformacjami tej instytucji.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka, którą prezentujemy czytelnikowi, stanowi autorskie spojrzenie pedagogów porównawczych na zmiany edukacyjne we współczesnym świecie. W świecie, w którym zachodzą dynamiczne zmiany społeczne, wzrasta tempo przyrostu wiedzy, ale równie szybko odwraca się od niej racjonalność. To rzeczywistość, gdzie splatają się dwa przeciwstawne nurty: z jednej strony dążenie do unifikacji, widoczne w ujednoliceniu mody, muzyki popularnej, programów telewizyjnych, architektury czy języka internetowego; z drugiej zaś wzrasta świadomość własnej tożsamości i potrzeba jej manifestacji. W tym niejednoznacznym środowisku ogromną rolę pełni wiedza, której zadaniem jest wprowadzanie ładu w chaosie.
Publikacja zawiera zbiór artykułów, które idealnie wpasowują się w tradycyjne podejście do zadań pedagogiki porównawczej. Analizują one procesy edukacyjne i wychowawcze w kontekście społecznym i historycznym, kontrastując różne perspektywy, by ujawnić ich ukryte zasady. Artykuły te ukazują, jak pedagogika porównawcza może nie tylko wyjaśniać funkcjonowanie systemów oświatowych, ale również stanowić efektywne narzędzie planowania reform i kształtowania polityki edukacyjnej.
Według recenzji dr hab. Bogusława Milerskiego, książka "Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej" jest udaną próbą analizy różnorodnych rozwiązań edukacyjnych, w której czytelnik odkrywa, że pedagogika porównawcza nie jest jednolita. Obraz zmian i ich wpływu na obecne modele edukacyjne także nie jest jednoznaczny. Dlatego ważny jest ten syntetyczny wykład, który oferuje czytelnikom solidną podstawę do refleksji nad współczesnym znaczeniem komparatystyki w edukacji. Książka może stanowić wartościowe uzupełnienie podręczników pedagogiki porównawczej, socjologii wychowania i polityki oświatowej. Dodatkowo, poruszane w niej tematy związane z kulturą szkoły będą cenne dla każdego zainteresowanego transformacjami tej instytucji.
