Książka - Nie do wiary! Irracjonalne przekonania racjonalnych ludzi

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Nie do wiary! Irracjonalne przekonania racjonalnych ludzi

Nie do wiary! Irracjonalne przekonania racjonalnych ludzi

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

W swojej najnowszej książce, uznany psycholog społeczny Dan Ariely, autor bestsellerowej „Potęgi irracjonalności”, podejmuje niezwykle aktualny temat współczesnego problemu dezinformacji, z perspektywy ludzkiej. Przygląda się, dlaczego rozsądni ludzie często ulegają irracjonalnym przekonaniom, oferując świeże spojrzenie na ten złożony problem.

Dezinformacja jest wszechobecna w naszym życiu – od portali społecznościowych przez arenę polityczną po codzienne interakcje międzyludzkie. Mimo, że jesteśmy świadomi jej zagrożeń, zaakcentować trzeba, że jest to problem bardzo skomplikowany, nieograniczający się do samej kwestii nadzoru mediów społecznościowych. Ponadto, próby jego rozwiązania bywają często podyktowane politycznymi sporami i subiektywnymi interpretacjami prawdy.

W „Nie do wiary” Ariely wyjaśnia, jak ludzie przechodzą przez społeczno-psychologiczną podróż, podczas której tracą zaufanie do szeroko uznanych prawd, zaczynając wierzyć w alternatywne fakty, a nawet teorie spiskowe. Wyjaśnia, jak psychologiczne mechanizmy działające w każdym z nas mogą być łatwo wykorzystane przez dezinformację. Dopiero poprzez dogłębne zrozumienie tych mechanizmów możemy nauczyć się je przezwyciężać. Opierając swoją pracę na długoletnich badaniach oraz osobistych doświadczeniach, Ariely oferuje dogłębną analizę czynników skłaniających ludzi do irracjonalnych wierzeń. Opisuje, jak emocje, procesy poznawcze, cechy osobowości oraz interakcje społeczne napędzają tę falę nieufności i błędnych informacji, dowodząc, że potencjalnie każdy z nas może stać się ich ofiarą.

Jednak autor nie pozostawia nas bez nadziei. Udowadnia, że w czasach dominacji sztucznej inteligencji i zalewu fake news, zrozumienie psychologicznych motywacji ludzkich przekonań pomaga nam jako jednostkom oraz społeczeństwu przeciwdziałać ich destrukcyjnemu wpływowi. Walka z dezinformacją powinna polegać na strategii empatii, a nie konfrontacji. Im szybciej zrozumiemy, że błędne przekonania są przede wszystkim wyzwaniem natury ludzkiej, tym bliżej będziemy znalezienia rozwiązania.

Dan Ariely, autor takich hitów jak „Zalety irracjonalności” czy „Szczera prawda o nieuczciwości”, jest profesorem psychologii i ekonomii behawioralnej na Duke University oraz założycielem Centrum Zaawansowanej Wiedzy Po Fakcie. Jego prace były publikowane w prestiżowych gazetach, takich jak „New York Times”, „Wall Street Journal” oraz „Washington Post”. Obecnie mieszka z rodziną w Północnej Karolinie.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

W swojej najnowszej książce, uznany psycholog społeczny Dan Ariely, autor bestsellerowej „Potęgi irracjonalności”, podejmuje niezwykle aktualny temat współczesnego problemu dezinformacji, z perspektywy ludzkiej. Przygląda się, dlaczego rozsądni ludzie często ulegają irracjonalnym przekonaniom, oferując świeże spojrzenie na ten złożony problem.

Dezinformacja jest wszechobecna w naszym życiu – od portali społecznościowych przez arenę polityczną po codzienne interakcje międzyludzkie. Mimo, że jesteśmy świadomi jej zagrożeń, zaakcentować trzeba, że jest to problem bardzo skomplikowany, nieograniczający się do samej kwestii nadzoru mediów społecznościowych. Ponadto, próby jego rozwiązania bywają często podyktowane politycznymi sporami i subiektywnymi interpretacjami prawdy.

W „Nie do wiary” Ariely wyjaśnia, jak ludzie przechodzą przez społeczno-psychologiczną podróż, podczas której tracą zaufanie do szeroko uznanych prawd, zaczynając wierzyć w alternatywne fakty, a nawet teorie spiskowe. Wyjaśnia, jak psychologiczne mechanizmy działające w każdym z nas mogą być łatwo wykorzystane przez dezinformację. Dopiero poprzez dogłębne zrozumienie tych mechanizmów możemy nauczyć się je przezwyciężać. Opierając swoją pracę na długoletnich badaniach oraz osobistych doświadczeniach, Ariely oferuje dogłębną analizę czynników skłaniających ludzi do irracjonalnych wierzeń. Opisuje, jak emocje, procesy poznawcze, cechy osobowości oraz interakcje społeczne napędzają tę falę nieufności i błędnych informacji, dowodząc, że potencjalnie każdy z nas może stać się ich ofiarą.

Jednak autor nie pozostawia nas bez nadziei. Udowadnia, że w czasach dominacji sztucznej inteligencji i zalewu fake news, zrozumienie psychologicznych motywacji ludzkich przekonań pomaga nam jako jednostkom oraz społeczeństwu przeciwdziałać ich destrukcyjnemu wpływowi. Walka z dezinformacją powinna polegać na strategii empatii, a nie konfrontacji. Im szybciej zrozumiemy, że błędne przekonania są przede wszystkim wyzwaniem natury ludzkiej, tym bliżej będziemy znalezienia rozwiązania.

Dan Ariely, autor takich hitów jak „Zalety irracjonalności” czy „Szczera prawda o nieuczciwości”, jest profesorem psychologii i ekonomii behawioralnej na Duke University oraz założycielem Centrum Zaawansowanej Wiedzy Po Fakcie. Jego prace były publikowane w prestiżowych gazetach, takich jak „New York Times”, „Wall Street Journal” oraz „Washington Post”. Obecnie mieszka z rodziną w Północnej Karolinie.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: - zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 320
Rok wydania: 2024
Rozmiar: 170 × 240 mm
ID: 9788367709255
Autorzy:
Wydawnictwo:

Inne książki: Dan Ariely

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info