Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Naród w szkole Historia i nacjonalizm w polskiej..
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka "Naród w szkole. Historia i nacjonalizm w polskiej edukacji szkolnej" autorstwa Wojciecha Józefa Burszty, Pawła Dobrosielskiego, Krzysztofa Jaskułowskiego, Katarzyny Majbrody, Piotra Majewskiego i Michała Rauszera stanowi głęboką analizę treści oraz braków w podręcznikach do historii używanych w polskich szkołach. Autorzy wskazują, że edukacja historyczna w Polsce jest hybrydą różnych wpływów – zarówno akademickiej wiedzy historycznej, jak i polityki historycznej, co ostatecznie odbija się negatywnie na obydwu tych sferach.
Książka zadaje ważkie pytania dotyczące tożsamości narodowej i roli mniejszości narodowych oraz etnicznych w polskiej historii. Uważnie bada, dlaczego kwestia chłopska jest często pomijana, a także jakie mechanizmy stoją za kształtowaniem idei polskości, oraz analizuje trwałość koncepcji "Polak-katolik". Autorzy umożliwiają wypowiedzenie się nauczycielom i nauczycielkom historii, co wzbogaca analizę o praktyczne spojrzenie na treść kilkudziesięciu podręczników funkcjonujących w polskich szkołach od ostatnich trzech dekad.
Całość zamyka się w szerszym kontekście międzynarodowym, pokazując wyzwania, z którymi mierzy się edukacja historyczna na świecie. Książka szczegółowo bada dominującą w Polsce narrację narodową, wskazując na jej trwałość mimo upływu czasu i brak podatności na zmiany. Przedstawione diagnozy i wnioski odznaczają się krytycznym pesymizmem kulturowym, mocno osadzonym w tradycji humanistyki podejrzeń, co nadaje im szczególną wagę i znaczenie w dążeniu do zrozumienia problematyki edukacji historycznej.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka "Naród w szkole. Historia i nacjonalizm w polskiej edukacji szkolnej" autorstwa Wojciecha Józefa Burszty, Pawła Dobrosielskiego, Krzysztofa Jaskułowskiego, Katarzyny Majbrody, Piotra Majewskiego i Michała Rauszera stanowi głęboką analizę treści oraz braków w podręcznikach do historii używanych w polskich szkołach. Autorzy wskazują, że edukacja historyczna w Polsce jest hybrydą różnych wpływów – zarówno akademickiej wiedzy historycznej, jak i polityki historycznej, co ostatecznie odbija się negatywnie na obydwu tych sferach.
Książka zadaje ważkie pytania dotyczące tożsamości narodowej i roli mniejszości narodowych oraz etnicznych w polskiej historii. Uważnie bada, dlaczego kwestia chłopska jest często pomijana, a także jakie mechanizmy stoją za kształtowaniem idei polskości, oraz analizuje trwałość koncepcji "Polak-katolik". Autorzy umożliwiają wypowiedzenie się nauczycielom i nauczycielkom historii, co wzbogaca analizę o praktyczne spojrzenie na treść kilkudziesięciu podręczników funkcjonujących w polskich szkołach od ostatnich trzech dekad.
Całość zamyka się w szerszym kontekście międzynarodowym, pokazując wyzwania, z którymi mierzy się edukacja historyczna na świecie. Książka szczegółowo bada dominującą w Polsce narrację narodową, wskazując na jej trwałość mimo upływu czasu i brak podatności na zmiany. Przedstawione diagnozy i wnioski odznaczają się krytycznym pesymizmem kulturowym, mocno osadzonym w tradycji humanistyki podejrzeń, co nadaje im szczególną wagę i znaczenie w dążeniu do zrozumienia problematyki edukacji historycznej.
