Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka "Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku" oferuje fascynujący wgląd w historię kluczowych mostów kolejowych i rozwój inżynierii mostowej na Śląsku Pruskim przez ponad stulecie istnienia kolei. Publikacja ukazuje ewolucję konstrukcji - od monumentalnych, kamiennych mostów, przez konstrukcje stalowe, aż po wykorzystanie technologii żelbetowej.
Na Śląsku istniały mosty o wyjątkowym znaczeniu, co wynikało nie tylko z użycia najnowszych w ówczesnej Europie technologii, ale również z faktu, że część z tych zabytków przetrwała tylko tutaj, nie znajdując odpowiedników w innych częściach kontynentu. Warto wspomnieć o mostach wspornikowych Gerbera, takich jak te nad Osobłogą w Racławicach Śląskich oraz nad zaporą wodną w Pilchowicach, które wyróżniają się długimi, bo aż 119-metrowymi dźwigarami kratownicowymi.
Książka nie tylko opisuje historię, ale także szczegółowe parametry mostów i wiaduktów. Znajdują się w niej zwięzłe biografie kluczowych architektów oraz informacje o głównych firmach budowlanych odpowiedzialnych za ich powstanie. Całość jest wzbogacona o bogate ilustracje, zarówno z okresu przedwojennego, jak i współczesne, oraz liczne plany sytuacyjne, które przybliżają parametry omawianych konstrukcji.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka "Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku" oferuje fascynujący wgląd w historię kluczowych mostów kolejowych i rozwój inżynierii mostowej na Śląsku Pruskim przez ponad stulecie istnienia kolei. Publikacja ukazuje ewolucję konstrukcji - od monumentalnych, kamiennych mostów, przez konstrukcje stalowe, aż po wykorzystanie technologii żelbetowej.
Na Śląsku istniały mosty o wyjątkowym znaczeniu, co wynikało nie tylko z użycia najnowszych w ówczesnej Europie technologii, ale również z faktu, że część z tych zabytków przetrwała tylko tutaj, nie znajdując odpowiedników w innych częściach kontynentu. Warto wspomnieć o mostach wspornikowych Gerbera, takich jak te nad Osobłogą w Racławicach Śląskich oraz nad zaporą wodną w Pilchowicach, które wyróżniają się długimi, bo aż 119-metrowymi dźwigarami kratownicowymi.
Książka nie tylko opisuje historię, ale także szczegółowe parametry mostów i wiaduktów. Znajdują się w niej zwięzłe biografie kluczowych architektów oraz informacje o głównych firmach budowlanych odpowiedzialnych za ich powstanie. Całość jest wzbogacona o bogate ilustracje, zarówno z okresu przedwojennego, jak i współczesne, oraz liczne plany sytuacyjne, które przybliżają parametry omawianych konstrukcji.
